بین الملل

بانک مرکزی چین ۱۲۶ میلیارد دلار نقدینگی را برای وام دهی آزاد کرد

بانک مرکزی چین اعلام کرد برای سومین بار در سال جاری میزان پولی که بانک‌ها باید به طور ذخیره نگاه دارند را کاهش داده است تا ۹۰۰ میلیارد یوآن نقدینگی برای تقویت اقتصاد آن آزاد شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرد برای سومین بار در سال جاری میزان پولی که بانک‌ها باید به طور ذخیره نگاه دارند را کاهش داده است تا ۹۰۰ میلیارد یوآن (۱۲۶.۳۵ میلیارد دلار) نقدینگی برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن این کشور آزاد شود.

تحلیل‌گران انتظار دارند در صورتی که دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت فشار جنگ تجاری و کاهش تقاضای داخلی قرار گرفته است، پکن به زودی تسهیلات بیشتری در سیاست‌گذاری مالی خود ارائه کند. بانک مرکزی چین اعلام کرد که نسبت نقدینگی ذخیره تمام بانک‌ها را ۵۰ صدم درصد کاهش داده است و برای بانک‌های تجاری شاخص شهری، ۱۰۰ صدم درصد دیگر هم این نرخ را پایین آورده است. نرخ نقدینگی ذخیره اجباری برای بانک‌های بسیار بزرگ هم به ۱۳ درصد کاهش داده شد.

گام اول این طرح که ۸۰۰ میلیارد یوآن را آزاد خواهد کرد، از ۱۶ سپتامبر اجرایی می‌شود و در گام دوم که در ۲ فاز اجرا می‌شود ۱۰۰ میلیارد یوآن دیگر را در ۱۵ اکتبر و ۱۵ نوامبر آزاد خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا