انرژی

ثبت اطلاعات موبایل ۹۱ درصد مشترکان برق

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر از ثبت اطلاعات موبایل ۹۱ درصد مشترکان برق برای حذف قبوض کاغذی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «هادی مدقق» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام افزود: مشترکان باقی مانده نیز هر چه سریعتر شناسه قبض خود را به سرشماره های اعلامی ارسال تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

وی همچنین اظهارداشت: بطورکلی از ابتدای مهرماه سال جاری دیگر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: مشترکانی که اطلاعات خود را در سامانه الکترونیکی قبض سبز ثبت نکنند بدون شک مشکلاتی در رابطه با دریافت و پرداخت قبض رو به رو می شوند.

وی افزود: مشترکان با استفاده از این سامانه می توانند بدون نیاز به دریافت فیزیکی قبض برق از آخرین بهای برق مصرفی و دیگر اطلاعات مطلع شده و همینطور با توجه به ارائه شناسه قبض و شناسه پرداخت امکان پرداخت صورتحساب بهای برق مصرفی به صورت غیرحضوری نیز فراهم می شود.

مدقق همچنین در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه روی خط اقتصاد رادیو مبنی بر اینکه اطلاعات قبوض پیامکی از قبیل میزان مصرف برق و مواردی از این دست کامل نیست، افزود: اطلاعات قبوض پیامکی اغلب شرکت های توزیع برق استان ها که مورد رصد قرار گرفته کامل بوده است.

وی اظهارداشت: اطلاعاتی که از طریق پیامکی به مشترکان ارسال می شود بیش از اطلاعاتی که در قبوض کاغذی درج می شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: خوشبختانه در قبوض پیامکی حتی سوابق پرداخت قبض و روند مصرف انرژی به مشترکان اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: بطورکلی به منظور سهولت دسترسی مشترکان به اطلاعات قبوض لینک مشاهده PDF قبض و همچنین پرداخت قبض در پیامک ارسالی درج شده که افراد می توانند از طریق همین لینک در صفحه موبایل (هوشمند) خود PDF قبض خود را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدقق در ادامه یادآورشد: اگر برخی شرکت های توزیع نیروی برق در کشور هنوز شرایط مزبور را فراهم نکرده باشند با یکنواخت سازی می توان این اطلاعات را کامل کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا