بانکبانک و بیمه

ارزش‌های سازمانی بانک دی تدوین شد

با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بانک، ارزش های سازمانی بانک دی نهایی سازی و تدوین شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، پروژه شناسایی و استخراج ارزش های سازمانی بانک دی که با تلاش معاونت سرمایه انسانی و مشارکت کارکنان انجام شد، در جلسه ای با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بانک با توافق بر روی ارزشهای مشتری مداری،  چابکی،  حرفه ای بودن،  نوآوری و تعهد تدوین و نهایی سازی شد.

در این جلسه محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، ضمن تقدیر از تلاش های معاونت سرمایه انسانی و کارگروه تدوین ارزشهای سازمانی گفت: ارزشهای یک سازمان در واقع آن چیزی است که سازمان بر آن بنا شده و یا به عبارت دیگر آنچه که سازمان جهت اجرای رسالت و تحقق چشم اندازش بر آن تکیه می کند.

قربانی با اشاره به اهمیت استراتژیک بیانیه ارزش ها در سازمان تصریح کرد: بیانیه ارزش ها و اصول اخلاقی یکی از اجزای مهم جهت‌گیری های راهبردی یک سازمان در کنار بیانیه مأموریت و چشم‌انداز است که سمت و سوی حرکت سازمان را تعیین می کند.

مدیرعامل بانک دی با تاکید بر لزوم همسویی ارزشهای سازمانی و فردی کارکنان گفت: هیچ سازمانی بدون تعهد و وفاداری کارکنانش قادر به فعالیت نیست به گونه ای که تضاد ارزشهای هدایت گر سازمان با ذهنیت و ارزشهای اعضای سازمان تاثیر مهمی بر عملکرد کلی یک سازمان دارد.

وی افزود: برای اینکه فرد در سازمان، کارآمد و موثر باشد ارزشهای او باید با ارزشها و معیارهای سازمان، سازگاری و همخوانی داشته باشد بنابراین تنها شناسایی ارزشهای سازمانی کافی نیست، بلکه آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است پیاده سازی و التزام رفتاری همه کارکنان به ارزشهای شناسایی شده می باشد.

قربانی در پایان با ابراز خرسندی از فرایند طراحی و تدوین ارزشهای سازمانی با تکیه بر توان نیروهای داخل سازمان خاطر نشان کرد: استفاده از دانش و توانمندی نیروهای داخلی در پیاه سازی پروژه تدوین ارزشهای سازمانی علاوه بر ایجاد توافق جمعی بر روی ارزشهای شناسایی شده کمک خواهد کرد تا همکاران در فرایند پیاده سازی آنها التزام عملی کاملی به ارزشهای تدوین شده داشته باشند.

در ادامه این جلسه مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی بانک دی، به تشریح فرایند مطالعاتی و طراحی پروژه تدوین ارزشهای سازمانی پرداخت و گفت:  معاونت سرمایه انسانی از ابتدای سال جاری در طراحی پروژه «تدوین ارزش های محوری بانک» حدود ۲۹۱ ارزش، که برای یک سازمان می توان در نظر گرفت، را شناسایی کرد و سپس با بررسی شرایط نظام بانکی و سایر بانک های رقیب و جرح و تعدیل برخی از مفاهیم به ۱۱۷ ارزش محوری دست یافت که همزمان با جمع آوری بانکِ ارزش ها و ترسیم تابلو ارزشهای محوری بانک با مضمون ریشه های درخت، ارزش های قابل انتخاب بانک از طریق ماژول «انتخاب ارزش های سازمانی» در معرض انتخاب کلیه کارکنان قرار گرفت.

وی افزود: در این مرحله پس از نظرسنجی ابتدایی از کلیه همکاران ۴۵ ارزشی که بیشترین آراء را کسب نموده بودند انتخاب شد و پس از تعریف مفهومی ارزشهای منتخب، از بین نزدیک به ۵۰۰ نفر از کارکنان که در این طرح مشارکت داشتند ۳۴ همکار به کارگروه تدوین ارزش ها دعوت شدند و از طریق کار تیمی منسجم در کارگروه تعداد ارزشهای احصاء شده به ۱۲ ارزش تقلیل یافت که انتخاب ارزشهای نهایی در این جلسه صورت خواهد گرفت.

حیدری در پایان ضمن قدردانی از تمامی همکارانی که در شناسایی و احصاء ارزشهای محوری بانک مشارکت داشته اند گفت: ارزش واقعی سازمان به نیروی انسانی آن است و تدوین ارزشهای سازمانی در جهت همسویی افق ارزشی سازمان و کارکنان و در راستای بها دادن به پرستیژ اجتماعی و سازمانی همکاران صورت گرفته است و امید است تمامی همکاران با ارائه نقطه نظرات خود و اهتمام جدی در پیاده سازی ارزشهای منتخب گامی موثر در پیشبرد این پروژه بردارند.

در ادامه این جلسه اسدالله گنجعلی، مشاوره حوزه سرمایه انسانی، با تشریح ابعاد مطالعاتی پروژه و فرایند احصاء ارزشهای سازمانی و تعاریف آنها، ارزش های منتخب کارگروه تدوین ارزش های محوری بانک را در معرض رأی گیری مدیرعامل و مدیران ارشد بانک قرار داد که در نهایت ۵ ارزش « مشتری مداری،  چابکی،  حرفه ای بودن،  نوآوری و تعهد » به عنوان ارزشهای محوری بانک دی انتخاب شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا