انرژی

ریاست نمایندگان ایران بر سه کارگروه هفتادمین اجلاس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی در اندونزی

در جریان هفتادمین اجلاس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در اندونزی ریاست سه کار گروه فنی و تاریخ آبیاری و زهکشی و سیلاب ، شورای جهانی آبیاری و صرفه‌جویی آب کشاورزی را نمایندگان ایران عهده دار بودند.

به گزارش آرمان اقتصادی،کارگاه فنی بین المللی پایداری تاریخی آب درجریان هفتادمین اجلاس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در اندونزی به ریاست نماینده ایران دکتر کامران امامی برگزار شد.

در این  سمینار ۱۲ مقاله از تجارب تاریخی کشورهای ایران، چین،، ژاپن، کره جنوبی، هند، اندونزی، آلمان، سریلانکا و یمن ارائه گردید.  

همچنین بخوانید

جمع بندی خلاصه این کارگاه فنی عبارت است از:

۱- بشر در شرایط سخت قادر است با موفقیت پروژه‌هایی بسیار جلوتر از زمان خود را احداث و بهره برداری کند.

۲- اگر میان هزینه‌های احداث و بهره‌برداری پروژه‌ها تعادل لازم برقرار نشود، اثربخشی، کارآمدی و پایداری آنها تحقق نخواهد یافت.

۳- پایش پیوسته، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری کلید پایدار سازه‌های آبی خواهد بود.

۴- با توجه به عدم قطعیت های پارامترهای آب به خصوص سیلاب، تاب آوری سازه ها نقش مهمی در پایداری آنها ایفا نموده است.

۵- قوانین و بخشهای غیرسازه‌ای در کشورهای مختلف جزء لاینفک پایداری تاریخی پروژه‌های آبی بوده‌اند.

۶- انتقال فن‌آوری‌های کشورهای دیگر نقش مهمی در بهبود اثربخشی و کارآمدی پروژه‌های آب داشته است.

یاد آوری می شود که ریاست کارگروه فنی و تاریخ آبیاری و زهکشی و سیلاب کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی بر عهده دکتر امامی است.

تشکیل گروه کار شورای جهانی آبیاری به ریاست ایران

درحاشیه برگزاری سومین شورای جهانی آبیاری و هفتادمین اجلاس سالانه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی، که روز پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸ درکشور اندونزی برگزار شد ، جلسه گروه کار شورای جهانی آبیاری به ریاست دکتر نی ریزی و معاونت مهندس سلامت از کشور ایران تشکیل  شد. اهم موضوعات مطرح در این گروه کار عبارت بودند از:  مشارکت حداکثری کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ  icid در  نهمین اجلاس شورای جهانی با ارایه و برگزاری رویدادهای مختلفی با موضوعاتی چون مدیریت هوشمند آب در کشاورزی، زنجیره آب و غذا و انرژی، تاثیرات تغییر اقلیم بر سامانه‌های آبی، حرکت از توسعه روستایی به سمت rural transformation ، نقش زنان در مدیریت منابع آب و توسعه و ظرفیت‌سازی و فعالیت‌های آتی بخش جوان و  مشارکت در معرفی سامانه‌های میراث جهانی آب طرح و مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت جمع‌بندی این گروه کار ارتقا نقش کمیسیون در اجلاس دهم شورای جهانی آب بود.

برگزاری کارگروه صرفه‌جویی آب کشاورزی به ریاست دبیر کل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران

در این کارگروه چارچوب اولیه برای تهیه دو کتاب شامل «سیاست‌های صرفه جویی آب در کشورهای مختلف» و «بررسی نقش آب بهای کشاورزی در صرفه جویی آب کشاورزی» توسط نمایندگان کشورهای عضو به تصویب رسید و اقدامات اولیه برای جمع‌آوری اطلاعات از کمیته‌های ملی کشورهای عضو از سال جاری آغاز خواهد شد.لازم به ذکر است ریاست گروه کار صرفه‌جویی آب کشاورزی برعهده اقای مهندس احسانی می باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا