اقتصاد کلان

اشتغال‌زایی در آمریکا نصف شد

اشتغال‌زایی ماه اوت آمریکا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کم شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ان بی سی، دفتر آمار کار آمریکا در گزارش جدید خود از وضعیت اشتغال بزرگترین اقتصاد جهان اعلام کرد که در ماه اوت تنها برای ۱۳۰ هزار نفر اشتغال زایی صورت گرفته است که این رقم ۵۵ درصد کمتر از اشتغال زایی اوت سال ۲۰۱۸ است. طبق اعلام این دفتر، نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه اوت ۳.۷ درصد بوده است که هنوز کمترین سطح ثبت شده در طول ۵ دهه اخیر است.

لری کودلو- مشاور اقتصادی ترامپ سعی کرد پیامدهای جنگ تجاری با چین را نادیده بگیرد و با مثبت خواندن آمار اشتغال گفت: آمریکا در حال کار کردن است.

همچنین بخوانید

اقتصاد آمریکا برای پاسخگویی به نیاز جمعیت جویای کار باید ماهانه ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند. امسال به طور میانگین هر ماه ۱۶۵ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شده است که بسیار کمتر از متوسط ۲۲۳ هزار فرصت شغلی سال گذشته است.

استیو ریک- کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه ” کانا موچوال گروپ” گفت: این کاهش اشتغال‌زایی به ما هشدار می‌دهد که کسب و کارها نسبت به چشم انداز بلندمدت اقتصادی اطمینان کمتری نسبت به گذشته دارند. با توجه به کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی و تشدید مناقشه تجاری با چین، دولت سعی در تثبیت رشد اقتصادی دارد.

قرار است بانک مرکزی آمریکا هفته آینده در نشستی در خصوص کاهش نرخ بهره تصمیم گیری کند. این بانک دو ماه پیش برای نخستین بار در طول یک دهه اخیر نرخ بهره را کاهش داد اما بسیاری از مقامات دولتی از جمله دونالد ترامپ- رئیس جمهور خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره شده اند.

اقتصاد یکی از اصلی‌ترین برگ های برنده ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا می تواند باشد و ترامپ نگران است که با در معرض خطر قرار گرفتن وضعیت اقتصادی، شانس کمتری برای ورود مجدد به کاخ سفید داشته باشد.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا