بین الملل

بازار سهام انگلستان افت کرد / نرخ برابری پوند تقویت شد

پس از آن که ملکه انگلیس با مصوبه پارلمان برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق تجاری موافقت کرد، نرخ پوند در برابر دلار تقویت شد و سهام انگلستان افت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایندیپندت، پس از این که ملکه انگلیس با مصوبه پارلمان برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق تجاری موافقت کرد و داده‌های اداره آمار نشان داد اقتصاد انگلستان به رشد بازگشته است، نرخ پوند در برابر دلار  تقویت شد و سهام انگلستان افت کرد.

در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص سهام انگلستان، فوتسی۱۰۰ با۴۶۵۳ واحد افت، در ۷۲۳۵.۸۱ واحد بسته شد

نرخ پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا بیش از نیم درصد رشد کرد، هرچند در انتهای جلسه معاملاتی امروز، بخشی از سود خود را از دست داد.

به نظر می‌رسد که جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، کنترل اوضاع را از دست داده است. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که از برگزت بدون توافق تجاری جلوگیری شود.

از سوی دیگر، داده‌های اداره آمار انگلیس نشان داد که ‌ اقتصاد این کشور در ماه جولای ۰.۳ درصد رشد داشته است. این داده‌ها موجب شد وحشت از حرکت اقتصاد انگلیس به سوی رکود، کاهش یابد.

پوند ۰.۷۲ درصد در برابر دلار آمریکا جهش کرد و به نرخ برابری ۱.۲۳۶ رسید. پوند در برابر یورو هم ۰۴۵ درصد رشد کرد و به نرخ ۱.۱۱۸ برسد.

با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد برگزیت، شاخص داکس آلمان هم به بالاترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید، اما سهام فرانسه با اندکی افت روبرو شد.

داکس آلمان ۰.۲۸ درصد رشد کرد و کاک فرانسه ۰.۳۱ درصد پایین‌تر بسته شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا