بین الملل

عراق در برابر فشار آمریکا برای کاهش واردات گاز ایران ایستاد

وزیر نیروی عراق گفت: عراق باید ۳ تا ۴ سال دیگر به واردات گاز از ایران ادامه دهد وگرنه برای تولید برق خود با مشکل مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر نیروی عراق، با ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا برای توقف واردات از ایران، روز سه‌شنبه گفت: عراق باید ۳ تا ۴ سال دیگر به واردات گاز از ایران ادامه دهد وگرنه برای تولید برق خود با مشکل مواجه خواهد شد. 

عراق برای واردات گاز از ایران، از واشنگتن معافیت دریافت کرده است، اما آمریکا به عراق فشار می‌آورد تا این واردات را متوقف کند. 

لؤی الخطیب، وزیر نیروی عراق گفت: این یک بازار آزاد است. مساله الکتریسیته گاه‌وبی‌گاه به معضلی سیاسی در عراق تبدیل می‌شود. 

قطعی برق در عراق برخی اوقات موجب به راه افتادن اعتراضاتی بر علیه مقامات این کشور می‌شود. ایران گاز مورد نیاز برای تولید ۲۵۰۰ مگاوات برق را برای عراق تامین می‌کند و همچنین ۱۲۰۰ مگاوات هم به صورت خط مستقیم انتقال برق به این کشور صادر می‌کند. 

وزیر گفت: عراق حالا به ظرفیت تولید ۱۸۰۰۰ مگاوات برق رسیده است که نسبت به ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ مگاوات سال گذشته، بهبود قابل‌توجهی است، اما هنوز خیلی با سطح تقاضا که به ۲۵۰۰۰ مگاوات می‌رسد و هر سال در حال افزایش است، فاصله دارد. 

او در مورد فشارهای آمریکا برای قطع واردات گاز از ایران گفت: ما روابط خود با همه را متوازن کرده‌ایم و همه باید به آن احترام بگذارند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا