بین الملل

بدهی واقعی آمریکا به ۲۰۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسید

طبق نتایج هشدار دهنده تحقیقات شرکت ای‌بی برنستین، که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری وال‌استریت است، کل بدهی آمریکا، به ۲۰۰۰ درصد تولید ناخالص ملی نزدیک شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل سی‌ان‌بی‌سی، طبق نتایج هشداردهنده تحقیقات شرکت ای‌بی برنستین، که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری وال‌استریت است، کل بدهی آمریکا، با در نظر گرفتن انواع مختلف آن، به ۲۰۰۰ درصد تولید ناخالص ملی نزدیک شده است. 

در تحقیقات ای‌بی برینستین رقم ۱۸۳۲ درصد تولید ناخالص ملی، به عنوان سطح دقیق بدهی اعلام شده است. در این محاسبات نه فقط بدهی‌های دولتی عمومی مانند اوراق قرضه، بلکه بدهی‌های مالی مربوط به برنامه‌های حقوق مدنی، مانند امنیت اجتماعی، درمان و صندوق‌های بازنشستگی و بیکاری هم لحاظ شده‌اند.

بیشترین بار افزایش بدهی آمریکا از سوی بدهی‌های ناشی از  تامین حقوق مدنی (بیمه پزشکی، بیکاری و غیره) می‌باشند.

هشدار در مورد خطرات ناشی از بحران بدهی‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که کل بدهی فدرال آمریکا به رقم عظیم ۲۲.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

اقتصاددانان طرفدار اصلاح وضععیت بدهی آمریکا هشدار می‌دهند که حالا و قبل از این که خیلی دیر شده و کشور به رکود اقتصادی فرو برود، وقت آن است که آمریکا این معضل را حل کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا