صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندرها

یک مقام مسئول در وزارت راه گفت: سهم تخلیه و بارگیری در بندرها امسال بیش از یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۱۷ تن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش مهمی از حمل و نقل کشور ترانزیت از طریق بندرهای جنوبی و بندرهای شمالی کشور به ویژه از جنوب به شمال است که رونق بیشتری دارد.

وی یکی از مزیت‌های مهم بندرها را ظرفیت قابل توجه ۲۴۰ میلیون تنی آن است به خصوص که عمده بندرهای مهم ایران به سایر گونه‌های حمل و نقل نیز اتصال مناسبی دارند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به بندر امام خمینی، بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد در شمال اشاره کرد که دسترسی ریلی دارند و در حوزه توسعه حمل و نقل بسیار اثر گذار هستند و بندری مانند بندر چابهار که بر اساس طرح توسعه نوشته شده برای آن، می‌تواند یکی از حلقه‌های اتصال خیلی مهم برای کشورهای همسایه در حوزه اقیانوس هند، کشورهای CIS، افغانستان و… باشد.

راستاد افزود: میزان ترانزیت غیر نفتی ما از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۱۷ تن بوده که از طریق بنادر تجاری کشور صورت گرفته و در همین بازه زمانی تخلیه و بارگیری کل بنادر نیز ۶۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۸۲۴ تن بوده است.

به گفته وی، میزان تخلیه و بارگیری بنادر در ماه‌های گذشته ۴.۱ درصد رشد یافته است و تخلیه و بارگیری غیرنفتی کشور که بالغ بر ۴۷ میلیون تن بوده با بیش از ۸.۸ درصد رشد روبرو شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: واردات غیر نفتی با حجم ۱۴.۹ میلیون تن حدود ۲۳.۵ درصد رشد یافته و صادرات غیر نفتی نیز ۲۴.۶ میلیون تن بوده و ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا