انرژی

آغاز رقابت علمی نانواستارتاپ حوزه آب و پساب از ۲۷ شهریور

سومین دوره نانواستارتاپ فعالیت خود را از ۲۷ شهریورماه به مدت یک سال آغاز خواهد کرد و داوطلبان حاضر در این رقابت با انتخاب فناوری‌های مورد نظر خود در حوزه آب و پساب اقدام به ساخت نمونه اولیه ایده‌های خود در این زمینه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به همت بنیاد آموزش فناوری نانو و با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو سومین دوره نانواستارتاپ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از نانواستارتاپ باید نسبت به تکمیل فرم و ارسال مستندات مورد نیاز اقدام کنند. پس از ارسال درخواست از سوی داوطلبان، اطلاعات ارسالی مورد بررسی قرار می‌گیرند و با اعمال امتیازات هر بخش، از ۱۰۰ نفر اول دعوت می‌شود تا در افتتاحیه نانواستارتاپ که مصادف با اختتامیه همین مسابقه ملی فناوری نانو در روز ۲۷ شهریورماه جاری است، شرکت کنند.  

ملاک ارزیابی داوطلبان به شرح زیر است:

همچنین بخوانید
ملاک تاثیر
نمره فرد در مسابقه ملی ۱۵ نمره
نمره فرد در مسابقه ملی در بخش نانو در آب و پساب ۱۵ نمره
رزومه فرد و ارتباط با آن تم موضوعی برنامه ۴۰ نمره
تیم‌سازی، کار تیمی و کارآفرینی ۳۰ نمره
مجموع ۱۰۰ نمره

تم موضوعی سومین دوره نانواستارتاپ حوزه “آب و پساب” است. در مراسم افتتاحیه لیست فناوری‌های مرتبط با تم موضوعی نانواستارتاپ در اختیار برگزیدگان قرار خواهد گرفت و افراد پس از انتخاب فناوری (های) موردنظر خود، باید فاز مطالعاتی خود را آغاز و نسبت به انتخاب ایده خود اقدام کنند.

“تصفیه آب و پساب”، “ساخت و توسعه حسگر در حوزه آب و پساب”، “استخراج فلزات ارزشمند از پساب”، “ساخت و توسعه هیدروژل”، “تولید و ذخیره‌سازی انرژی” و “استحصال رطوبت از هوا” از جمله سرفصل‌های فناوری‌های پیشنهادی در این دوره از نانو استارتاپ است. جزئیات مربوط به هر سرفصل پس از مراسم افتتاحیه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رقابت علمی، از زمان انتخاب ایده تا ساخت پروتوتایپ، حمایت‌های مادی و معنوی به متقاضیان اعطا می‌شود که از جمله حمایت‌های نانواستارتاپ می‌توان به مواردی چون “کمک به تیم‌سازی و مدیریت تیم”، “پیشنهاد ایده و فناوری با پتانسیل صنعتی‌سازی”، “کمک به تعیین نقشه راه فنی محصول”، “منتورینگ و مشاوره در مسیر توسعه فنی محصول”، “آموزش اصول کلی کارآفرینی و کسب‌وکار”، “آموزش برخی مفاهیم در حوزه نانوفناوری و آب و پساب”، “تامین مواد اولیه”، “تامین تست‌های آزمایشگاهی”، “کمک به تامین آزمایشگاه و فضای کار”، “کمک به طراحی صنعتی و پروتوتایپ”، “حمایت جهت دریافت مجوزها و استانداردهای مربوط” و “ارائه طرح‌های موفق در جشنواره نانو و دمودی‌های مرتبط” اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا