صنعت، معدن، تجارت

عوامل سه‌گانه‌ای که می‌تواند باعث رشد سایپا شود

سایپا با انتشار گزارش مرداد ماه سبب شد تا بازار،تحول فروش را در این شرکت شاهد باشد.این تحول در فروش سبب اقبال به سهام شرکت و رشد قیمتی از یک سو و افزایش کف حمایتی در سهم از سوی دیگر شده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، سایپا با گزارش مرداد ماه نشان داد با سرعت در حال تکمیل و تولید خودرو به منظور پاس کردن تعهدات پیش فروشی خود است؛ به طوری که در خبرها آمده است شرکت وعده داده تا پایان نیمه اول سال تمام تعهدات مربوط به سال ۹۷ خود را پاس خواهد کرد.

این امر یک نکته مهم دارد،  در نیمه دوم سال شاهد فروش عمده محصولات شرکت با قیمت‌های جدید بوده و گزارشات نیمه دوم سال در سایپا متفاوت از نیمه اول خواهد بود.

در کنار تحول در تولید و فروش، برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سایپا از تجدید ارزیابی هم جدی تر دنبال می شود و بازار به شرکت هایی که از این محل افزایش سرمایه دارند روی خوشی نشان می دهد.

اما سومین عامل، توجه سایپا به آگهی‌های پایین است. آگهی هایی که نشان می دهد سایپا در مسیر بسیار درستی قرار گرفته است. فروش دارایی هایی که شامل املاک و شرکت های زیر مجموعه است،  چند تاثیر مهم بر شرکت دارد:

اول سبب شناسایی سود فروش در مرحله اول خواهد شد. در مرحله دوم سبب ورود جریان نقدینگی سنگینی به شرکت می شود که این امر خود چندین مزیت دارد: ابتدا سبب افزایش توان مالی شرکت و افزایش تولید و فروش محصول شده و سپس باعث کاهش اخذ تسهیلات در شرکت و در نتیجه کاهش هزینه های مالی خواهد شد.

به طور قطع می توان گفت سایپا وارد مسیر نجات مالی شده است. فروش همه جانبه دارایی‌ها، سبب تحول شرکت شده و دو عامل، یعنی افت تولید و هزینه های مالی بالا،  بهبود خواهد یافت و امیدهای زیادی را در این شرکت رقم خواهد زد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا