انرژی

در دیدار وزیران انرژی روسیه و عربستان چه گذشت؟

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی جدید عربستان سعودی دیدار کرد اما دو طرف درباره عوامل موثر بر قیمت نفت گفت و گو نکردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نواک اعلام کرد با همتای سعودی خود دیدار کرده اما درباره قیمت نفت گفت و گو نکرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری‌های روسیه، نواک گفت: قیمت فعلی نفت توسط بازار تعیین می‌شود و وی و عبدالعزیز درباره همکاری در اتحاد کشورهای اوپک و غیراوپک معروف به اوپک پلاس گفت و گو کرده‌اند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی روسیه گفت: البته ما درباره قیمت‌ها صحبت کردیم اما درباره مسائل مربوط به نیاز برای تغییری درباره قیمت‌ها صحبت نکردیم. قیمت‌ها توسط بازار تعیین می‌شوند و وظیفه ما کنترل بر اجرای توافق کاهش تولید و عوامل بنیادین بازار است.

نواک روز سه‌شنبه برای دیدار با شاهزاده عبدالعزیز به عربستان سعودی رفت. عربستان سعودی در راستای توافق کاهش تولید اوپک، تولید نفت خود را به کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داده است. الفالح با ترغیب تولیدکنندگانی مانند روسیه برای متعادل کردن بازار از طریق محدودیت عرضه، معمار توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک معروف به اوپک پلاس بود. سعودی‌ها بیش‌ترین تلاش را برای حمایت از این توافق داشته‌اند و حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیش‌تر از میزان توافق شده تولید خود را کاهش داده‌اند.

پادشاه عربستان سعودی اوایل هفته جاری با صدور یک فرمان سلطنتی، پسرش عبدالعزیز را به عنوان وزیر انرژی جدید جانشین خالد الفالح کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا