بورسبین الملل

آخرین وضعیت بازار‌های سهام در آسیا/ امید به حل تنش‌های تجاری

بازار‌های سهام در آسیا و سایر قاره وضعیت به نسبت با ثباتی را دنبال می‌کنند، گفتنی است، موضوع برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا، بیش از هرچیز بر روند معاملات جهانی تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد، چهارمین روز از معاملات هفتگى بازارهای سهام در آسیا در حالی پیگیرى شد که همگی آن‌ها تقریبا وضعیت ثابت داشتند و امید به حل تنش تجاری چین و آمریکا نرخ بازگشت اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را افزایش داد.

در ادامه امروز شاخص MSCI آسیا پاسیفیک برای خارج از ژاپن ۱۰/ ۰ درصد و شاخص Nikkei ژاپن ۳۲/ ۰ درصد افزایش یافت. بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نیز جلساتی درخصوص اتخاذ سیاست‌های جدید خود خواهند داشت که وضعیت اوراق قرضه شاهد تغییراتی خواهد شد و از طرفی نرخ بازگشت اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا امروز رشد یافت. همچنین پیش بینی شده فدرال رزرو در جلسه هفته آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

در ادامه بهای نفت هم به بالاترین سطح خود در شش هفته اخیر نزدیک شد و وضعیت به نسبت ثابتی را پشت سر گذاشت، گفتنی این بازار هم متاثر از بر کناری جان بولتون با کمی افت قیمت مواجه شد.

همچنین برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا، گمانه زنی‌ها درباره بهبود روابط ایران و ایالات متحده را افزایش داده و امید آن می‌رود این کشور باردیگر با کاهش تحریم‌ها به جمع صادرکنندگان نفت بپیوندد. بهتر شدن اوضاع میان ایران و آمریکا علاوه بر کمبود فشارهای اقتصادی ، میتواند نوید بخش روزهای ایده‌آلی برای بازار سهام باشد.

خبر تغییر وزیر انرژی عربستان در هم تاثیر خود بر بازار نفت را داشته زیرا وزیر جدید سیاست کاهش تولید اپک را ادامه خواهد داد. نفت برنت به ۶۲ دلار و ۸۹ سنت و نفت خام سبک آمریکا به بشکه ای ۵۷ دلار و ۹۵ سنت رسیده اند.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا