امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نامه دامداران به رئیس جمهور درباره سبوس

جمعی از تشکل‌های دامپروری با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور به قیمت سبوس اعتراض کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، جمعی از تشکل‌های دامداران با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، با اشاره به تمکین نکردن وزارت صنعت، معدن و تجارت به دستور وی درباره تجدید نظر درباره قیمت سبوس در هفته‌های اخیر، خواهان صدور دستور مقتضی و لازم الاجرا در این باره شدند.

در این نامه آمده است: باوجود دستور و تاکید شما در باره بازنگری در ابلاغ و کاهش نرخ سبوس گندم به وزیر صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه این وزارتخانه طی نامه‌ای کماکان به اجرای قیمت هر کیلوگرم ۱۲۵۰ تومان اصرار دارد.

این امر موجب التهاب در بازار وموجبات بلاتکلیفی مصرف کنندگان و کمبود این نهاده و اختلال در تولید خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامداری در سطح کشور را فراهم کرده است.

در شرایط فعلی به دلیل حمایت جانبدارانه وزارت صمت، کارخانه‌های آرد از تحویل سبوس در سامانه وزارت جهاد کشاورزی امتناع و به بهانه انباشتگی، در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

اینک از آنجائیکه با تعلیق قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، برخی از تصمیمات کلان در این حوزه در قالب یک وزارتخانه غیر تخصصی می‌تواند آسیب‌های جدی به بار آورد که نمونه بارز آن اختلاف وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث اخیر است؛ لذا صدور دستور مقتضی و لازم الاجرا مورد استدعا است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا