بانکبانک و بیمه

بانک قرض الحسنه مهر ایران در صف افزایش سرمایه

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از برنامه این بانک برای کسب مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس برای افزایش سرمایه خبر داد.

مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره افزایش سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ابتدا (سال ۱۳۹۵) با  ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه تاسیس شد و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه سهامداران به صورت نقدی و غیر نقدی و مابقی از محل سودآوری بانک و مطالبات سهامداران تامین شد.

وی افزود: یکی از مباحث جدی در بانک های قرض الحسنه به دلیل اینکه این بانک ها فعالیتی غیر از قرض الحسنه ندارند و سپرده این بانک ها نیز صفر درصد است این است که  باید برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت این بانک ها وجود داشته باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: برهمین اساس این بانک ها نیازمند سرمایه خوبی برای فعالیت هستند زیرا در صورت بروز مشکل اقتصادی در کشور به دلیل سود صفر درصدی سپرده ها در این بانک ها، مردم سعی می کنند منابع خود را به سایر بانک ها منتقل کنند که در چنین شرایطی سرمایه بانک می‌تواند کمک موثری در تامین نقدینگی و حمایت از سپرده گذاران باشد.

اکبری، افزود: تاکنون در بانک تلاش بر این بود تا سهامداران را در تفکر قرض الحسنه همراه کنیم تا منابع خود را در این بانک افزایش دهند و سهامداران که ۱۰ بانک بزرگ کشور هستند، تاکنون همراهی خوبی داشته اند و به همین دلیل سودآوری بانک طی این سال ها انباشته شده و در سال ۹۸ مجمع بانک برگزار و مقرر شد هزار میلیارد تومان به سرمایه قبلی بانک افزوده شود و منتظر صدور مجوز بانک مرکزی هستیم.

به گفته وی، پس از صدور مجوز بانک مرکزی برای ثبت و کسب مجوز از بورس اقدام خواهیم کرد و پس از کسب مجوز، سرمایه بانک از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا