امور زیربناییراه و ساختمان

۳۱۰۰۰ واحد سیل‌زده لرستان وام و تسهیلات دریافت کرده‌اند

مسعود رضایی با اعلام این مطلب که ۳۱ هزار و ۳۷۵ واحد آسیب‌دیده لرستان وام و تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: از مجموع ۳۲ هزار و ۱۰۴ واحدی که پرونده‌های آنها در بانک‌ها منجر به عقد قرارداد شده است، ۳۱ هزار و ۳۷۵ واحد وام و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان آخرین روند بازسازی و تکمیل واحدهای تخریب‌شده و آسیب‌دیده از سیل ابتدای سال ۹۸ را در آن استان تشریح کرد و گفت: با توجه به آخرین آماری که موجود است در ۱۹۶۹ روستای استان کار کارشناسی‌ها و ارزیابی انجام شده است. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از ارزیابی ۱۹۶۹روستای استان، ۴۶ هزار و ۶۶۹ واحد به واحدهای مسکونی از سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند که تاکنون ۳۳ هزار و ۴۰۶ سهیمه احداثی به بنیاد مسکن لرستان ابلاغ شده است. 
رضایی با اعلام این مطلب که از ۴۶ هزار و ۶۶۹ واحدی که ارزیابی شده است تاکنون ۳۶ هزار و ۹۷۷ پرونده به سیستم بانکی معرفی شده است، گفت: در مجموع ۸۰۳۱ واحد احداثی هستند که از این تعداد احداثی‌ها، ۶۵۰ واحد شهری و ۷۳۸۱ واحد روستایی است. همچنین تعمیراتی ها نیز ۱۶۴۸۸ واحد به سیستم بانکی معرفی شده است که از این تعداد تعمیراتی، ۶۲۷۷ واحد شهری و ۱۰۲۶۱ واحد روستایی است. 
وی افزود: معیشتی نیز ۱۲۴۵۸ واحد است که ۴۵۹۸ واحد آن شهری و ۷۸۶۰واحد روستایی است. 
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان همچنین اعلام کرد: از ۸۰۳۱ واحد احداثی تاکنون ۶۸۸۸ واحد، در تعمیراتی‌ها از ۱۶۴۸۸ واحد ۱۵۳۸۹ واحد و از تعداد کل ۱۲۴۵۸ واحد معیشتی نیز ۹۸۲۷ واحد تاکنون عقد قرارداد شده‌اند. 
رضایی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۲ هزار و ۱۰۴ واحدی که پرونده‌های آنها در بانک‌ها منجر به عقد قرارداد شده است، ۳۱ هزار و ۳۷۵ واحد وام و تسهیلات دریافت کرده‌اند.   
این مدیر بنیاد گفت: تا کنون ۱۴۷ میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان بلاعوض در کنار تسهیلات به روستاییان پرداخت شده است. 
وی با اعلام اینکه در تعمیراتی‌ها از ۱۵۳۸۹ واحدی که عقد قرارداد شده اند ۱۴۸۱۳ وحد به اتمام رسیده است از اتمام باقیمانده واحدهای تا موعد مقرر پایان شهریور خبر داد. 
رضایی توضیح داد: در پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی از ۷۹۰۵ واحد آواربرداری، ۷۵۲۱ واحد پی‌کنی، ۶۱۵۹ واحد آرماتوربندی، ۵۵۴۰ واحد اجرای فوندانسیون، ۴۱۳۶ واحد اجرای اسکلت، ۲۳۶۰ واحد دیوارچینی، ۱۷۵۴ واحد اجرای سقف، ۲۵۶ واحد گچ‌کاری انجام شده است. 
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای احداثی تا پایان سال بر اساس وعده‌هایی که داده شده، تکمیل و به مردم تحویل می‌شود؟، این امر را منوط به همکاری و همراهی بانک‌ها دانست و گفت: برنامه این است که احداثی‌ها تا پایان سال به اتمام برسد. امیدواریم مرحله دوم تسهیلات نیز که ابلاغ شده است با همکاری‌ بانک‌ها با همان سرعت مرحله اول تخصیص داده شود و مطابق برنامه زمانبندی شده تا پایان امسال واحدهای سیل‌زده تکمیل و به مردم واگذار شود. 
رضایی همچنین در خصوص جابه‌جایی واحدهای مسکونی سیل‌زده لرستان، نیز اعلام کرد: تاکنون هیچ واحدی برای جابه‌جایی معطل نمانده است. تنها روستای ملاوی است که ساکنان آن حاضر به جابه جایی به یک روستای دیگر نیستند و درخواست جابه جا شدن به شهر پلدختر هستند که عملا امکان این کار به دلایل قانونی وجود ندارد. 
وی ادامه داد: سایر روستاهای استان که نیاز به جابه جایی کلی و موضعی داشتند کارهایشان در حال انجام است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا