بین الملل

ترامپ به توافق تجاری موقت با چین فکر می‌کند

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اعلام کرد که توافق تجاری موقت با چین را هم در نظر خواهد گرفت، هرچند آن را به یک توافق دائمی، ترجیح نمی‌دهد.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اعلام کرد که توافق تجاری موقت با چین را هم در نظر خواهد گرفت، هرچند آن را به یک توافق دائمی، ترجیح نمی‌دهد.  

ترامپ به خبرنگارارن گفت که دوست دارد با دومین اقتصاد بزرگ جهان به توافقی کامل و جامع دست پیدا کند، هرچند او در را برای امضای یک توافق محدود با پکن، باز گذاشته است.  

او در اجتماع انتخاباتی جمهوری‌خواهان در بالتیمور، به خبرنگارارن گفت: اگر می‌خواهیم توافق کنیم، بیایید آن را به سرانجام برسانیم. افراد بسیاری در مورد این توافق صحبت کردند. من شاهد این هستم که تحلیل‌گران بسیاری می‌گویند که یک توافق موقت داشته باشیم. به این معنا که ما از موارد مورد مذاکره، بخش‌هایی که آسان‌تر هستند، را مورد توافق قرار دهیم. اما از نظر من، ما یا توافق می‌کنیم یا توافق نمی‌کنیم. اما فکر می‌کنم این (توافق موقت یا محدود) چیزی است که ما در نظر خواهیم گرفت.  

اظهارات ترامپ باعث ایجاد سردرگمی و امید در بازارها شد، اما سخنگوی کاخ سفید، جاد دیره، تاکید کرد که رییس‌جمهور یک توافق کامل را ترجیح می‌دهد و در نظر ندارد توافق موقت داشته باشد. این باعث شد بازارها سود اولیه خود را از دست بدهند.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا