صنعت، معدن، تجارتصوت

قرارگاه خاتم ۲۶۰ پروژه در حال اجرادارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: این قرارگاه با اجرای بیش از ۲۶۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور ایران اسلامی را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و زیرساختی تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سردار «سعید محمد» در گفتگو با رادیو اقتصادافزود: خوشبختانه در شرایط سخت تحریمی وضعیت تمامی پروژه فعال و به سرعت در حال انجام است.

وی در ادامه از افتتاح دو هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده کشور امروز طی مراسمی بصورت متمرکز با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روستای تازه آباد شهرستان آق قلا خبرداد و اظهارداشت: از این تعداد یک هزار و ۱۸۵ واحد مربوط به استان گلستان بوده است.

همچنین بخوانید

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: برخی از این منازل تعمیری و برخی دیگر احداثی بودند.

وی افزود: علاوه بر این ۳۰ واحد مدرسه نیز در سراسر استان های سیل زده کشور به بهره برداری رسید.

سردار محمد ضمن اشاره به اجرای چندین پروژه عمرانی و زیر ساختی برای جلوگیری از سیلاب طی سال های آینده درسطح استان گلستان اظهارداشت: سد نرماب یکی از مهمترین این پروژه هاست که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تامین مالی مشکل اصلی پروژه سد نرماب است، گفت: این پروژه با تامین مالی تاپایان سال جاری تکمیل و قابل آبگیری خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: جدا از سد نرماب عملیات اجرایی احداث کانال های آبیاری و زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق آق قلا و گمیشان در استان گلستان آغاز شده است.

وی اظهارداشت: این پروژه هم به تخلیه سیلاب ها در سال های آینده و هم به بهبود وضعیت کشاورزی و رفاهی مردم منطقه کمک شایان توجهی خواهد کرد.

سردار محمد در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله خام فروشی در کشور اشاره کرد و گفت: توسعه واحدهای پترو پالایشی از جمله راهکارهای مناسب در بحث جلوگیری از پدیده خام فروشی نفت است.

وی افزود: اگر به اندازه ظرفیت دو میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی به فرآورده های پترو پالایشگاهی تبدیل شود ضمن جلوگیری از تحریم پذیری این محصولات به راحتی می توان در اوج تحریم ها محصولات مزبور را بفروش رساند و ارزآوری خوبی برای کشور به ارمغان آورد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اظهارداشت: صادرات فرآورده های نفتی برخلاف نفت خام تحریم پذیر نیست و در عین حال کشور را در برابر تکانه های خارجی بیمه می کند.

وی در ادامه یادآورشد: نفت به جای صادرات به شکل خام باید در پتروپالایشگاه های داخلی به فرآورده با ارزش افزوده بالا تبدیل و سپس محصولات نهایی روی ریل صادرات قرارگیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا