بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص عملکرد احتمالی بازار طلا و سکه در هفته پیش‌رو گفت: آرامش نسبی که در هفته‌های گذشته در این بازار حاکم بوده در این هفته نیز ادامه‌دار است و حدود نرخ ۴۱۱ هزار تومان نوسان خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محاسبه عملکرد بازارها در هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار فلزهای گران‌بها با افت ارزش مواجه شده‌اند. در حالی که شاخص کل بورس و دلار به ترتیب رشد ۳٫۳ و ۰٫۴۳ درصدی داشته‌اند قیمت هر گرم طلای ۱۸ عبار با افت ۰٫۷۹ درصدی و سکه بهار آزادی نیز با افت حدود یک درصدی مواجه شده است.

برخی پیش‌بینی‌ها برای بازار طلا و ارز در هفته پیش‌رو براساس آرامش این بازار در سطح جهانی به واسطه اخباری مانند تعویق اعمال تعرفه آمریکا بر بخشی از واردات کالاهای چینی، کاهش فروش طلا در کشور قطب طلای آسیا یعنی هنگ‌کنگ به دلیل ناآرامی‌ها و همچنین اخبار داخلی مانند در حال نهایی شدن مالیات بر عایدی سرمایه؛ حاکی از نزولی بودن این بازار دارد و آینده امیدبخشی را پیش‌رو ندارد.

همچنین بخوانید

ابراهیم محمدولی،  رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص روند بازار طلا در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته با توجه به ایام سوگواری ماه محرم عملا بازار طلا تعطیل بود، چون تقاضاکننده وجود نداشته طبیعی بوده که نوسانات کاهشی داشته باشد و نوسانات اونس جهانی گاهی کاهشی و گاهی افزایشی بوده است و تا سطح ۱۵۰۸ دلار نیز بالا آمد.وی معتقد است در شرایط طبیعی طلا باید همسان با اونس جهانی شود.

محمدولی عملکرد بازار فلز زرد رنگ را در هفته جاری اینگونه پیش‌بینی کرد: به دلیل این که شرایط اقتصادی کشور ما در وضعیت خاصی است، مسئولان با سیاست‌هایی که در اقتصاد لحاظ کرده‌اند توانسته‌اند بازار ارز را به آرامش برسانند و بازار طلا و سکه نیز در این مسیر حرکت می‌کند. طبیعی است که بازار طلا در هفته جاری نیز آرامش نسبی خود را داشته باشد و خیلی درگیر هیجانات و التهابات نباشد.

وی در خصوص قیمت هر گرم طلای ۱۸ عبار در هفته پیش‌رو گفت: با توجه به این که قیمت طلا روی نرخ حدود ۴۱۱ هزار تومان است، پیش‌بینی می‌شود که با نوسان بسیار کم در پایین و بالای این نرخ حرکت کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا