انرژی

شرکت چینی عملا در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی حضور ندارد

وزیر نفت گفت: شرکت سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین به‌طور رسمی حضور نداشتن در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را اعلام نکرده است، اما در عمل نیستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت ازسوی برخی وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) در ابوظبی، اظهار کرد: کاهش دهند، آنهایی که بازار را خراب کردند، خودشان هم آن را درست کنند.

وی درباره اینکه آیا بازارهای جهانی نفت خام با کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای درست می‌شود، اظهار کرد: باید بازار را امتحان و واکنش آن را بررسی کرد.

همچنین بخوانید

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا  شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) به‌طور رسمی اعلام کرده است که در طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی حضور نخواهد اشت، گفت: به‌طور رسمی اعلام نکرده است، اما در عمل نیستند.

زنگنه درباره اینکه مهلت این شرکت (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) تا چه زمانی است، اظهار کرد: ما در حال مذاکره با این شرکت هستیم تا به‌صورت مسالمت آمیز این موضوع را حل و فصل کنیم.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا