ارتباطات و فناوري اطلاعاتبانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تلگرام در تلاش است کریپتوکارنسی گرام خود را در ۳۱ اکتبر راه‌اندازی کند

به‌زودی، از کریپتوکارنسی تلگرام به نام «گرام» رونمایی می‎‌شود. به گزارش نیویورک‌تایمز، این شرکت، قصد دارد که نسخه‌های اولیه از کوین خود را در دو ماه آینده راه‌اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در آخرین گزارشی که درباره گرام منتشر شده بود، گفته شد که تلگرام ICO خود را متوقف ساخته است. بنابراین شاید این گزارش، به‌جز برای کسانی که رمزارز و تلگرام را به طور مداوم دنبال می‌کردند، کمی حیرت‌آور باشد.

اگر شما از این دسته افرادی باشید که از اخبار به‌روز تلگرام مطلع هستید، ممکن است این شایعه را شنیده باشید که تلگرام برای راه‌اندازی کوین خود، زمان مشخصی دارد و اگر تا  ۳۱ اکتبر آن را راه‌اندازی نکند، ازنظر قانونی ۱/۷ میلیارد دلاری که برای ایجاد این کوین هزینه کرده را به عنوان جریمه پرداخت می‌کند.

به گفته نیویورک‌تایمز، طبق اسناد حقوقی، زمان‌بندی مشخص‌شده ۳۱ اکتبر برای راه‌اندازی گرام واقعی است. درنتیجه این شرکت تلاش می‌کند که هرچه سریع‌تر، کوین‌ها را راه‌اندازی کند.

همچنین طبق گفته‌های سه سرمایه‌گذار ناشناس، ظاهرا کاربران کوین‌های تلگرام را در کیف پول دیجیتالی گرام ذخیره خواهند کرد. درواقع، تلگرام قصد دارد آن کیف پول را برای بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان راه‌اندازی کند.

با توجه به عملکرد غیرمتمرکزی که پیام‌رسان تلگرام دارد، اما توانسته به‌خوبی با قانون‌گذاران کنار بیاید. با این حال، هنوز مشخص نیست که رگولاتورها نسبت به رمزارز جدید تلگرام، چه واکنشی نشان خواهند داد.

ببینید: تلگرام در مقابل فیس‌بوک / نبرد نهایی برای پیروزی در دنیای کریپتو

پروژه لیبرا فیس‌بوک، بسیار به گرام شباهت دارد؛ اما در آمریکا واقع‌شده و با بررسی‌های موشکافانه‌ای از سوی مقامات روبه‌رو شده است.

 

 

منبع
The Verge

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا