اقتصاد کلان

اصلاح قانون تاسیس سازمان اموال تملیکی الزامیست

قائم مقام سازمان اموال تملیکی:

قائم مقام سازمان اموال تملیکی با اشاره به الزام به اصلاح قانون تاسیس سازمان اموال تملیکی، گفت:؛ برای اولین مرتبه کارکنان در روند تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان سازمان مشارکت می کنند

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، محمد علی افتخاری، عضو هیات مدیره و قائم مقام و رئیس شورای راهبری امور اجرایی و رفاهی این سازمان در اولین جلسه شورا که با حضور دبیران کارگروه های تخصصی در محل سالن کنفرانس ستاد مرکزی برگزار شد گفت: قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه آن در سه شنبه مورخ بیست و چهارم دی ماه یکهزار و سیصد و هفتاد توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۰۷/۱۱/۱۳۷۰ به تایید شورای نگهبان رسیده است. حال پس از گذشت قریب به ۳۰ سال از تصویب قانون و تغییرات عمده در قوانین اجرایی، جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها، هماهنگی بیشتر با ارگان های ذیربط و همچنین جلوگیری از انباشت کالا در انبارها، قانون این سازمان نیز نیاز به اصلاح و بروزشدن دارد که در همین راستا باید کارگروهی تخصصی، متشکل از مدیران، معاونین و اساتید این امر جهت بازنگری و اصلاح قانون سازمان اموال تملیکی تشکیل شود که در همین شورا از ابعاد مختلف در کارگروه های متمایز بررسی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص رویه تصمیم گیری و تصمیم سازی اظهار داشت: برای اولین مرتبه همه کارکنان در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه های مدیریت امور عمومی و تخصصی سازمان اموال تملیکی می توانند نقش مهم و اساسی ایفا نماید؛ البته علاوه بر برنامه مدون اجرایی و آسیب شناسی که تهیه شده است با ایجاد یک بانک ایده، پیشنهاد هایی که توسط کارکنان داده خواهد شد، بوسیله اعضای کارگروه های تخصصی شورای یاد شده پالایش شده و در اختیار رئیس شورا و اعضای هیات مدیره سازمان قرار خواهد گرفت. حال برخی از موارد که نیاز به اصلاح در سطح کلان داشته باشد در مجمع عمومی سالیانه سازمان پیشنهاد داده خواهد شد.
شایان ذکر است است شورای یاد شده متشکل از ۸ کارگروه با عناوین، طرح و برنامه و بودجه، حقوقی و فروش اموال غیر منقول، اداری، تشکیلات و آموزشی، اطلاع رسانی و تشریفات، رفاهی و سلامت، پشتیبانی، فنی و ساماندهی فضای اداری، فروش اموال منقول و فناوری اطلاعات و سامانه ها و همچنین روابط عمومی و تشریفات می باشد که به منظور تصمیم سازی بر اساس موضوعات ابلاغی و با استفاده از ظرفیت های سازمانی و خرد جمعی موضوعات مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در نهایت جهت ارائه راهکار اجرایی، تصمیم گیری و رفع موانع در دستور کار قرار می گیرند. لازم به ذکر است علاوه بر این کمیته نظارت و پیگیری برای پیگیری و انجام صحیح امور نظارت لازم را خواهد داشت.
افتخاری ضمن تشکر از همه کارکنانی که در راستای اهداف سازمان تلاش می کنند افزود: توجه به انگیزش رفاهی همکاران و خانواده هایشان جهت پیشبرد اهداف امور شورا جزء اولویت ها قرار دارد.
رئیس شورای راهبری امور اجرایی در پایان با اشاره به این موضوع که تشکیل این شورا از بدنه مدیران ارشد، مدیران میانی و بدنه کارشناسی موجب هم افزایی در انجام امور درون سازمانی خواهد شد گفت: جلسات کارگروه های تخصصی بصورت مدون قبل یا بعد از ساعات کاری اداری تشکیل می شود. ضمناً برنامه ها  و جداول زمانبندی تا آخر شهریور سالجاری به کارگروه ها ابلاغ و دبیران کارگروه ها موظف هستند ظرف مدت ۴۵ روز کاری به جمع بندی مطلوب برسند و تا پایان آبان ماه نیز بسیاری از برنامه ها بررسی، مصوب و ارسال گردد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا