امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تحویل گندم به دولت تا پایان شهریور

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی کشاورزان تا پایان شهریورماه سالجاری می توانند گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «حسن حنان» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: پروژه عملیات خرید تضمینی گندم همه سال به مدت شش ماه یعنی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور در کشور انجام می شود.

وی اظهارداشت: اگر مراجعه کننده ای به مراکز خرید گندم وجود داشته باشد این زمان قابل تمدید خواهد بود.

همچنین بخوانید

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مطابق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی مهلت تحویل گندم از سوی کشاورزان به دولت تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد.

وی افزود: کشاورزانی که تاکنون امکان تحویل گندم به مراکز خرید برای آنان وجود نداشته طی یک هفته مانده تا پایان شهریور می توانند محصول خود را تحویل دهند.

حنان تصریح کرد: برای مصرف داخلی در سه بخش صنف، صنعت و خانوار تاپایان سال جاری و حتی ماه هایی از سال آینده در بحث تامین گندم مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: امکان دارد برای تامین ذخایر راهبردی گندم نیاز به واردات باشد البته این موضوع هنوز در حال بررسی است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: دولت تا امروز هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در قالب یک هزار و ۱۵۰ مرکز بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده است.

وی اظهارداشت: بهای این میزان گندم مورد خریداری ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تا هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است.

حنان تصریح کرد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی از سوی شورایعالی اقتصادی به ازای هرکیلوگرم یک هزار و ۷۰۰ تومان تصویب و اجرایی شد.

وی گفت: طبق قانون قیمت خرید تضمینی گندم برای کشت سال آینده باید تاپایان شهریور هر سال تعیین، تصویب و ابلاغ شود.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده را به شورایعالی اقتصاد تقدیم اما هنوز مورد تصویب قرار نگرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا