امور زیربناییراه و ساختمان

۱۰ واحد مسکونی از ۶۰۰ واحد بعد از سیل اخیر آماده تحویل شده است

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آزادشهر گفت: در شهرستان آزادشهر ۶۰۰ واحد احداثی و ۶۰۰ واحد تعمیری انجام دادیم. از این واحدها فوندانسیون ۴۵۲ واحد را اجرا کردیم که ۱۰ واحد آن تمام شده و ۵۰ واحد آن در حد دیوار چینی انجام شده است.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مرتضی احمدی با اشاره به اینکه حوادث سالهای ۹۷ و ۹۸ همچون سیل، رانش و طوفان در استان گلستان به کرات اتفاق افتاده است، گفت: این حوادث مناطق مسکونی زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. عمده‌ترین دلیلی که باعث شد واحدها دچار تخریب شوند، برف سنگینی بود که در شهرستان نراب و روستاهای همجوارش آمد و ساختمان‌ها را از بین برد.

او ادامه داد: واحدهای مسکونی همه خشت و گل بودند و این برف سنگین باعث شد خانه‌ها عملا غیرقابل سکونت گردند.

احمدی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌هایی کردیم در شهرستان آزادشهر ۶۰۰ واحد احداثی و ۶۰۰ واحد تعمیری ساختیم، گفت: از این واحدها فوندانسیون ۴۵۲ واحد را اجرا کردیم که ۱۰ واحد آن تمام شده و ۵۰ واحد آن در حد دیوار چینی انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: تاکنون به ازای هر واحد ۱۰ تا ۱۵ میلیون بلاعوض، ۵۵ میلیون تومن کمک قرض‌الحسنه اخیرا بابت ترمیم بافت فرسوده انجام شده است.

احمدی با اشاره به اینکه به ازای هر واحد ۸ تن سیمان هدیه مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان بود که توزیع کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر در حال احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان نراب هستیم و حدود ۲۰۰ واحد از گذشته مقاوم‌ستزی کردیم. خوشبختانه مردم پای کار هستند و آنها خودشان دست به کار شدند. اگر شرایط جوی اجازه دهد، تمام برنامه زمان‌بندی ما برای پایان سال است. بابت همه ۶۰۰ واحد مسکونی در حال احداث نیز معرفی به بانک‌ها انجام شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا