صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید ۱۹.۷ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ / رشد ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن

گزارش 5 ماهه نخست سال 98 منتشر شد :

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ سنگ آهن طی ماه ۵ ماهه نخست ۹۸، حدود ۴ درصد رشد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از ایمیدرو، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۱۹ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۱۹۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۶۹۵ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۲ تن، «چادرملو» ۴ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۱۱ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۹۶ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۹۸ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۷۹ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۱۷ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۹۰۵ هزار و ۳۴۷ تن، «صبا نور» ۳۶۱ هزار و ۵۳۹ تن و «جلال آباد» ۲۱۸ هزار و ۱۸ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

همچنین بخوانید

تولید بیش از ۲ میلیون تن دانه بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۵ ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۲۰۶ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به برنامه (۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۴۰ تن)، ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن»، صبا نور «۸۸۵ هزار و ۵۹۹ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۸۹ هزار و ۹۲۰ تن»، فلات مرکزی «۴۱۲ هزار و ۲۱۰ تن» و چادرملو ۱۸۷ هزار تن تولید کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا