صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت ها و اهداف برگزاری پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

در جلسه شورای سیاستگذاری مطرح شد:

محمدباقر عالی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این جلسه تصریح کرد: امسال بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد که یکی از موضوعات محوری آن جوانان است که نشان می دهد جوانان به عنوان اصلی ترین مساله کشور مطرح هستند و بنابراین تکرار آن در این کنفرانس می تواند مناسب باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، محمدباقر عالی افزود: یکی از راهکارها انتخاب عوامل اجرایی از بین جوانان دارای صلاحیت است که در دنیای غرب از آن استفاده می کنند و ما نیز باید از آن بهره ببریم. همچنین روندها در ایران و در حوزه منابع انسانی باید بررسی شوند که چه مقدار با روندهای جهانی تطابق دارد و اینکه چگونه می توان برای نسل های جدید الگویی کاربردی طراحی و تدوین کرد.

محمدباقر عالی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
محمدباقر عالی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود یکی از رموز پایداری کنفرانس را در آن دانست که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با آنکه کاملا دولتی است اما بر اساس قانون تاسیس و اساسنامه آن در برخی موارد دارای اختیارات و قدرت مانور بالاتر از بخش خصوصی است.
در ادامه وی این پرسش را مطرح کرد که کنفرانس تا چه حد کاربردی است و راهکارهایی را برای هرچه بیشتر کاربردی کردن آن ارائه داد و به مقایسه وضعیت منابع انسانی در شرایط تحریم ها و پیش از آن پرداخت.

همچنین بخوانید

بیش از هر زمانی در کشور نیازمند مدیریت منابع انسانی هستیم

ابوالفضل کیانی بختیاری در جلسه شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، اظهار داشت: خوشبختانه این کنفرانس توانسته است در راستای اهداف اولیه خود در جامعه جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی نماید و اکنون به عنوان کنفرانس معتبر در حوزه منابع انسانی از آن نام برده می شود.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه از برگزاری این کنفرانس در سطح ملی استقبال خوبی به عمل آمده است شرایطی فراهم شده تا این کنفرانس به صورت بین‌المللی نیز برگزار شود.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به تغییرات وسیع در حوزه دانش‌بنیانی، دیجیتال، چابک‌سازی سازمانی و شرایط سخت کسب و کار، بیان کرد: اکنون در کشور بیش از هر زمانی به مدیریت منابع انسانی نیاز داریم تا در چنین شرایطی از منابع انسانی به نحو احسنت استفاده شود.

اهداف برگزاری پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

کیانی بختیاری در ادامه به تشریح اهداف برگزاری پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی پرداخت. وی توانمندسازی حوزه منابع انسانی کشور از طریق انتقال دانش و تجربه را اولین هدف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه آشنایی و بهره‌گیری متولیان منابع انسانی از آخرین مشاوره‌ها و پیشرفت‌های ملی و بین‌المللی در حوزه منابع انسانی؛ توسعه شبکه ارتباطی در میان مدیران منابع انسانی سازمان‌ها و بنگاه‌های کسب و کار؛ ارائه دیدگاه‌ها و رویکردهای سیاست‌گذاران و مقامات نسبت به حوزه منابع انسانی و ایجاد هم‌سویی بیشتر و معرفی برترین‌های حوزه منابع انسانی را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.

بررسی دستاوردهای ۱۴ دوره گذشته

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای ۱۴ دوره برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی پرداخت.وی تأسیس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران، توانمندسازی حوزه منابع انسانی کشور از طریق انتقال دانش و تبادل تجربه (دریافت ۱۰۴۴ تجربه و ۴۰۱۵ مقاله و ارائه ۶۷۰ مقاله و تجربه)، حرفه‌ای‌گرایی و شبکه‌سازی، تلاش در جهت همسویی دولت، صنعت و منابع انسانی، شناسایی و معرفی سازمان‌ها و چهره‌های برتر حوزه منابع انسانی، طراحی و استقرار مدل‌ها و الگوهای بومی‌ و داخلی و کارآفرینی سازمانی را از مهم‌ترین دستاوردهای ۱۴ دوره برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

عمده فعالیت‌های ۱۴ دوره گذشته برگزاری این کنفرانس

ابوالفضل کیانی بختیاری در پایان سخنان خود در تشریح عمده‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات ۱۴ دوره گذشته برگزاری این کنفرانس، تصریح کرد: برگزاری جلسات شورای راهبردی و کمیته اجرایی، بررسی موضوع و محورهای پیشنهادی در شورای راهبردی، برگزاری جلسات حضوری با مدیران و برخی از شرکت‌های بزرگ، طرح موضوع در همایش عرصه یادگیری کرمانشاه و فراخوان اولیه، بررسی موضوع کنفرانس در جلسات هیات‌مدیره و انجمن مدیریت منابع انسانی، مذاکره اولیه با سخنرانان خارجی، مکاتبه برای درخواست TES از APO از عمده‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات چهارده دوره گذشته برگزاری این کنفرانس محسوب می‌شود.

 

زمان برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با ریاست رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری این کنفرانس پرداختند.

پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، روز ۲۸ آبان ماه ۹۸ در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد. گفتنی است کارگاه‌های تخصصی توسعه منابع انسانی نیز ۲۹ آبان ۹۸ در محل ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی آغاز به کار خواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا