بین الملل

منطقه ویژه ماکائو؛ محور مهم‌ اشتغال‌زایی چین

پنجمین رئیس دوره‎ای منطقه اداری ویژه ماکائو چین گفت: با تسریع ساخت منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ – هنگ کنگ – ماکائو، زمینه برای اشتغال زایی فراهم شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، هو ایات سنگ اظهار داشت: با تسریع ساخت منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ – هنگ کنگ – ماکائو، تعداد بیشتری از جوانان ماکائو برای کار کردن در خاک اصلی کشور خود علاقه پیدا کرده اند.

رییس جدید منطقه اداری ویژه ماکائو جوانان ماکائو را به رفتن به خاک اصلی برای تجربه شغلی تشویق کرد و افزود: بزرگ ترین بازار ماکائو همان خاک اصلی کشور است و چون آینده ماکائو در دست جوانان امروز است، رفتن آنها به خاک اصلی و داشتن تجربه شغلی در خاک اصلی و آشنایی با خاک اصلی برای آنها امری بسیار واجب و ضروری است.

پنجمین رئیس دوره‎ای منطقه اداری ویژه ماکائو چین ادامه داد: خاک اصلی که پس از چهل سال اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز به نقطه امروز رسیده، تجربیات زیادی دارد تا به جوانان ماکائو آموزش داده شود.

وی با اشاره به میهن پرست بودن مردم ماکائو، گفت: ماکائو پس از تحویل حاکمیتش از پرتغال به چین، مدتی دچار آشوب شد و مردم از آن اذیت شده بودند و به همین خاطر، صلح امروز را بسیار مغتنم می شمارند و مایل به حفاظت از صلح و تضمین عدم آشوب در ماکائو هستند. دولت نیز سعی دارد تا از شکلگیری عوامل آشوب جلوگیری شود مثلا برای رفع نارضایتی جوانان از مساله تامین مسکن دولت تدابیر زیادی اتخاذ کرده است.

رییس اجرایی جدید ماکائو چین در اشاره به سیاست «یک کشور دو نظام» تصریح کرد: در اجرای این سیاست نباید صرفا به «دو نظام» توجه کرد و از «یک کشور» چشم پوشی کرد. «یک کشور» پیش شرط است یعنی باید دانست قدرت حکومت ماکائو از کجا آمده است. این قدرت از قانون اساسی چین آمده یعنی طبق قانون اساسی جمهوری خلق چین، قانون اساسی ماکائو تدوین و به اجرا گذاشته شده و طبق قانون اساسی ماکائو دستگاه های اداری، قانونگذاری و دادگستری ماکائو اختیارات خود را به دست گرفته اند.

هو ایات سنگ با اشاره به تغییرات ماکائو در ۲۰ سال گذشته پس از تحویل مجدد حاکمیتش از پرتغال به چین، افزود: چشمگیرترین تغییر بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش رفاه مردم و ارتقاء جایگاه سیاسی مردم ماکائو است. افزایش رفاه مردم ماکائو پس از بازگشت ماکائو به میهن کاملا ملموس است. مثلا هر سال از طرف دولت ماکائو در میان همه شهروندان ماکائو رایانه نقدی توزیع می شود. سیستم های تامین اجتماعی، درمانی و آموزشی ماکائو نیز به خوبی کار می کنند.

وی گفت: شهروندان ماکائو با داشتن گذرنامه منطقه اداری ویژه ماکائو جمهوری خلق چین، شهروندان دیگر هویت خود را بازیافته اند و به جایگاه شایسته خود بازگشته اند. پیش از بازگشت ماکائو به میهن، شهروندان ماکائو با گذرنامه بدون تابعیت ملی به مسافرت می رفتند که برای آنها بسیار گیج کننده بود و نمی‎دانستند که چه هویتی دارند؟ به علاوه، ماکائو نیز امروز در مجلس ملی نمایندگان خلق چین و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین نماینده دارند. این نیز چیزی است که قبلا برای ماکائو اتفاق نیافتاده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا