بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کاهش خطای پذیرندگی شرکت پرداخت الکترونیک سداد در جدیدترین گزارش شاپرک

بارها برای اینکه روی دستگاه کارتخوان تراکنشی را بزنید با خطا مواجه شده‌اید؛ این خطا می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ مشکل در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت یا همان پی‌اس‌پی‌ها، مشکل در شاپرک یا شتاب و نهایتاً مشکل در سوئیچ بانک‌ها.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، علت بروز خطای پذیرندگی، سوئیچ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است. از این رو تعداد زیادی از PSP ها در تلاشند تا با ارتقای سطح سوئیچ خود این خطا را به حداقل برسانند. در حقیقت هر چه شاخص خطای پذیرندگی یک شرکت کمتر باشد، نشان‌دهنده عملکرد بهتر زیرساخت‌های فنی آن شرکت است. کاهش میزان خطا در سوئیچ شرکت پرداخت الکترونیک سداد دو دلیل عمده دارد یکی ارتقا و دیگری یکپارچه شدن سوئیچ پذیرندگی این شرکت.

خطای پذیرندگی شرکت پرداخت الکترونیک سداد در مردادماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه قبل یک رتبه بهبود یافته است. طبق گزارش اقتصادی شاپرک، خطای پذیرندگی سداد در تیرماه ۹۸ معادل ۰.۱۶۱ درصد بوده که در مردادماه به ۰.۰۷۷ درصد کاهش یافته است. با این حساب طی یک ماه این شاخص تقریباً نصف شده است.

همچنین بخوانید

همانطور که گفتیم یکی از علل بروز خطا، عملکرد سوئیچ شرکت پرداخت است و چنانچه سوئیچ‌ها ارتقا پیدا کند، این مشکل نیز مرتفع می‌شود؛ این همان کاری است که طبق گفته مدیران شرکت پرداخت الکترونیک سداد انجام شده تا این عدد را به نصف برسانند.

به گفته آنها کاری که در این مدت انجام شده یکپارچه‌سازی و ارتقای سوییچ پذیرندگی است. در زمینه یکپارچه‌سازی سوئیچ، پرداخت الکترونیک سداد از سوئیچ خدمات انفورماتیک جدا شده و همه پذیرندگان را روی یک سوئیچ مستقل منتقل کرده است.

از سوی دیگر در راستای ارتقای سوئیچ این شرکت دو اتفاق مهم رخ داده است، یکی رفع مشکل مربوط به مغایرت پایان روز مالی (ساعت ۲۴) و دیگری رفع خطاهای مرتبط با مبلغ نامعتبر که در تراکنش‌های بالای ۵۰ میلیون تومان رخ می‌دهد. پرداخت الکترونیک سداد در این حوزه در حال برطرف کردن برخی مساله دیگر است سداد وعده داده است که تاثیرات آن در گزارش آتی شاپرک مشخص خواهد شد و روند نزولی میزان مغایرت‌های این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا