ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جهرمی: وزیر کار انتصاب مدیرعامل رایتل را کان‌لم یکن اعلام کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتصاب مدیرعامل رایتل، اظهار کرد: امروز با آقای شریعتمداری در دولت در این باره گفت‌وگو کردیم و وزیر کار گفتند که مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات لازم‌الاجراست؛ این احکام کان لم یکن تلقی می‌شود و به مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند، تذکر جدی می‌دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات اخیر این وزارتخانه در خصوص محصولات ارزش افزوده اپراتورهای تلفن همراه خاطر نشان کرد: داستان ارزش افزوده روشن و شفاف است. بازار ۲ هزار میلیارد تومانی دارد که به دلیل منطقی که دارد و اپراتورهایی که مسئول ساماندهی هستند، خودشان در این مسئله ذی‌نفع‌ هستند و به همین دلیل مصوبات اجرا نمی‌شود. باید تصمیمات اساسی گرفت و حق و حقوق مردم و شکایت‌هایی که در رابطه با این مسئله وجود دارد ما را برای اتخاذ تصمیمات جدی تر مصمم‌تر کرد.

وی همچنین درباره انتصاب مدیرعامل رایتل گفت: اپراتورها جزو زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند، لذا نمی‌توان مدیریت زیرساخت حیاتی را به دست هر کسی داد؛ همان‌طور که صلاحیت تخصصی افراد برای تصدی حکم‌های مدیرعاملی یا هیات مدیره بانک توسط بانک مرکزی  بررسی می‌شود، این افراد نیز باید تایید صلاحیت شوند.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیسیون تنظیم مقررات یک نهاد فرابخشی است، افزود: در این کمیسیون تنها وزارت ارتباطات حاضر نیست، بلکه از وزارت اقتصاد، سازمان برنامه‌ و بودجه، سه عضو صاحب‌نظر بخش خصوصی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات همه عضو کمیسیون تنظیم مقررات هستند؛ این مصوبه به اتفاق آراء در آن کمیسیون تصویب شد و یک مصوبه فرابخشی است. بحث مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب یک فرد نیست، بلکه یک‌رویه است.

جهرمی تاکید کرد: اگر بخواهیم تداوم خدمات اپراتورها مورد نظر باشد، این تداوم فعالیت منوط به مدیران آن مجموعه است؛ در مورد این‌که چه کسی را بگذارند یا نگذارند دخالت نمی‌کنیم؛ چرا که این حق سهامدار است اما این‌که فرد از صلاحیت فنی برخوردار باشد، جزء مسائل اصولی است و در رابطه با آن پیگیر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز با آقای شریعتمداری در دولت در این باره گفت و گو کردیم. ایشان از مصوبه سازمان تنظیم مقررات خبر نداشتند و پس از این‌که درباره آن حرف زدیم گفتند که مصوبه لازم‌الاجراست. این احکام کان لم یکن تلقی می‌شود و به مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند، تذکر جدی می‌دهند. همچنین آقای شریعتمداری گفتند که طی امروز و فردا مطابق با مصوبه‌ای که وجود دارد، گزینه‌های موردنظرشان را برای تصدی مسئولیت‌ها معرفی می‌کنند تا سازمان تنظیم مقررات به سرعت  آن را رسیدگی کند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح شکایت از او گفت: شاید ماجرا مربوط به جمع‌آوری دو هزار امضاء در اهواز است و من اطلاع دیگری در این خصوص ندارم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا