امور زیربناییتعاون و اشتغال

پیگیر بازنگری در قانون کار هستیم

کرمانشاه_ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری برای بازنگری در قانون کار خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد شریعتمداری عصر امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به درخواست اصلاح قانون کار توسط فعالان اقتصادی اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که نظام کار و اشتغال پوست اندازی کرده و شرایط جدیدی ایجاد شده است.

وی افزود: به وجود آمدن استارتاپها و کسب و کارهای جدید پرداختن به آینده بازار کار را ضروری کرده است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: باید در همه اصول حاکم بر بازار کار تغییراتی متناسب با شرایط روز ایجاد کنیم.

این مسئول ادامه داد: حقوق اساسی کارگران شامل امنیت شغلی، برخورداری از بیمه، قرادادهای دایمی است و هر قانونی در حوزه کار نمی تواند از این اصول عدول کند.

شریعتمداری تصریح کرد: باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم و البته مذاکراتی هم در حال انجام است.

 وی گفت: ما در قانون کار از کار صحبت می کنیم و برداشت اینکه ما صرفا مدافع کارگر یا صرفا کارفرما هستیم یک اشتباه است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در یک نظام سه جانبه گرایانه سه طرف دولت، کارگر و کارفرما همواره می توانند برای استمرار کار، سیستم خود را بهینه کنند.

این مسئول گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که برای ما می تواند ایجاد شود این است که که علی رغم فعالیت های دشمن ما هم دچار یاس و خودباختگی شویم.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: شما استانی هستید که پیشانی جنگ بودید و گرفتاری های زیادی پشت سر گذاشتید و امروز به تزریق امید نیاز دارید.

وی بیان داشت: نرخ مشارکت در استان افزایش یافته و در بازار کار تقاضا زیاد شده، اینکه نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته علی رغم محدودیت ها و نگاه های امنیتی و شرایط عدم قطعیت در فعالیت های اقتصادی یک پیشرفت و حرکت روبه جلو است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: واحدهای راکد در تمام کشور داریم و این موضوع مختص کرمانشاه نیست، لذا در مجموع با وجود محدودیت ها اقدامات خوبی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه توجه دولت به این استان بیشتر از بقیه بوده است، گفت: سهم استان کرمانشاه در تسهیلات اشتغال روستایی ۵۳۷ میلیارد تومان بود که علاوه بر این رقم ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده مصوب کردیم که از مجموع این رقم تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان مصوب شده که اشتغال مورد انتظار ۳۱ هزار نفر است.

وی تاکید کرد: در تمام کشور برای این تسهیلات راستی آزمایی انجام شده و تنها ۱۲ درصد انحراف مشاهده شده است.

شریعتمداری گفت: علی رغم فشار نظام سلطه برای کاهش سرمایه گذاری، با یک راهبرد جدید اشتغال روستایی سهم روستایی ها از سبد اشتغال کشور را از ۳ به ۲۵ درصد رساندیم که این موفقیت بزرگی است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اقداماتی همچون تسهیلات اشتغال فراگیر، اختصاص مشوق های بیمه ای برای سرمایه گذاران و… همه می تواند قدم های ما برای ایجاد اشتغال در استان سریعتر کند.

این مسئول ادامه داد: اشتغال برونداد اقتصاد است و وزارتی نداریم که به تنهایی متولی ایجاد اشتغال باشد، وزارتخانه های مختلف در امر سیاست گذاری این امر دخیل هستند.

شریعتمداری اظهار داشت: بی تردید در حوزه تامین منابع برای فعالیت های اشتغال زا باید بیشتر قدم برداریم، اما در حوزه اشتغال زایی بیشتر از سایر استانها در کرمانشاه اقدام شده است.

وی گفت: استان کرمانشاه دارای مشکلات انباشته شده بسیاری است و دولت باید برای آن نسخه ویژه ای بپیچد. کرمانشاه در حوزه کشاورزی دارای پتانسیل خوبی است که باید برای آن صنایع تبدیلی توسعه داد تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان داشت: ما اجازه سرمایه گذاری بالای ۵۰ درصد توسط صندوق های توسعه و تعاون نداریم، اما با بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی مشارکت کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا