بین الملل

سود ۱۱ میلیارد دلاری هند از جنگ تجاری چین و آمریکا

جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده برخی از تولیدکنندگان بین‌المللی کارخانه‌های خود را به هند منتقل کنند و این کشور می‌تواند ۱۱ میلیارد دلار از این بابت سود کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق گزارش بانک دی‌بی‌اس سنگاپور، از آنجایی که جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده است برخی از تولیدکنندگان بین‌المللی، کارخانه‌های خود را به هند منتقل کنند، این کشور می‌تواند ۱۱ میلیارد دلار از این بابت سود کند. 

در این گزارش آمده است که هند می‌تواند در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین، نفوذ تجاری خود را افزایش دهد، به ویژه در بخش‌هایی که آمریکا بر چین تعرفه وضع کرده است. 

اقتصاددان این بانک، رادهیکا رائو، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: به جز تجارت، هند می‌تواند از تغییر در مسیرهای سرمایه‌گذاری سود ببرد، چراکه تولیدکنندگان به دنبال مقاصدی جایگزین برای سرمایه‌گذاری‌های خود می‌گردند. 

رائو می‌گوید: سه بخش مهم هند که می‌توانند  بیشترین سود را از جنگ تجاری آمریکا و چین ببرند، بخش‌های دارو، مواد شیمیایی و مهندسی می‌باشند. هند در حال حاضر هم رقیب مهمی در این بخش‌ها به حساب می‌آید و با جنگ تجاری با تقاضای بیشتری روبرو شده است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا