امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مزارع پرورش ماهی فاقد مجوز محدودند

مدیرعامل اتحادیه شر کت های تعاونی تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: بطورکلی درصنعت آبزی پروری کشور تعداد محدودی مزارع وجود دارد که بدون پروانه بهره برداری هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «ارسلان قاسمی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برخی از این مزارع سابقه فعالیت ۲۰ تا ۳۰ ساله در کشور دارند.

وی اظهارداشت: تعداد مزارع فاقد پروانه در برابر ۴۰۰ هزار تن حجم تولید در بحث پرورش ماهی کشور خیلی زیاد نیست شاید در حد ۳۰ تا ۴۰ هزار تن باشد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل اتحادیه شر کت های تعاونی تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در خصوص خبری از «سید حسن رضوی» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران مبنی بر اینکه در شرق این استان ۱۰۰ واحد پرورش ماهی وجود دارد که ۳۹ واحد دارای مجوز و ۶۱ واحد فاقد مجوز است، گفت: این شکلی نیست شاید اطلاعات مدیرعامل به روز نباشد یا این اطلاعات فقط مربوط به حوزه فعالیت خود ایشان باشد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شیلات و اتحادیه شر کت های تعاونی تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان بطور مرتب مزارع پرورش ماهی را مورد رصد قرار می دهند.

قاسمی اظهارداشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران شاید افرادی که پروانه ها خود را تمدید نکرده یا در حال تمدید هستند جزء این آمار آورده باشد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کسانی که دارای پروانه بهره برداری هستند دلیلی ندارد هر سال هزینه ای بابت صدور دوباره پروانه پرداخت کنند.

مدیرعامل اتحادیه شر کت های تعاونی تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان افزود: قانون چنین چیزی را مکلف نکرده طبق معمول بخشنامه ها، آئین نامه ها و دستور العمل ها فرای قانون عمل می کنند.

وی اظهارداشت: واحدهای پرورش ماهی که فاقد پروانه هستند یک بار برای همیشه مورد شناسایی و مزارعی که مضر و آلاینده هستند جلوی فعالیت آنان گرفته شود و برای بقیه پروانه موقت صادر و پس از بررسی های کارشناسی پروانه دائمی برای آنان صادر شود چون این افراد با سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات امکانات بالقوه را به امکانات بالفعل تبدیل کرده اند که به درد هیچ کار دیگری نمی خورد.

قاسمی بیان داشت: واقع اینکه در هر مزرعه پرورش ماهی قزل آلا دستکم ۱۵ تا ۲۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری شعار محوری سال جاری را رونق تولید تعیین فرموده است از اینرو تمامی تلاش ها باید در جهت رونق تولید، حفظ اشتغال موجود، ایجاد فرصت های جدید شغلی و مواردی از این دست در کشور معطوف شود.

مدیرعامل اتحادیه شر کت های تعاونی تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان افزود: اگر قرار براینکه بصورت شدید و غلیظ با مسائل برخورد شود بهتر اینکه این نوع رفتارها در جهت مبارزه با قاچاق، فساد و غیره صورت گیرد.

وی اظهارداشت: اینکه بخواهند واحدهای پرورش ماهی که پروانه های بهره برداری خود را تمدید نکرده یا فاقد پروانه هستند همه را حذف کنند در عمل چنین رفتاری ضربه مهلک به امنیت غذایی کشور است.

قاسمی در ادامه یادآورشد: این وحدها را باید با سعه صدر، تعامل و هم افزایی بصورت کارشناسی بررسی و مزارعی که مضر و آلاینده هستند از چرخ تولید خارج و بقیه را حفظ، قانون مند و نظام مند کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا