بانک و بیمهبیمه

کسب رتبه یک توانگری مالی بیمه سرمد برای ششمین سال متوالی

با تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا صورت گرفت:

بیمه سرمد برای ششمین سال متوالی موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی در سال ۱۳۹۸ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بیمه سرمد، با توجه به اعمال مدیریت صحیح ریسک، توانگری مالی این شرکت در سطح یک توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در متن این نامه آمده است: «در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، به استحضار می رساند حسب بررسی و کنترل انجام شده، نسبت توانگری مالی آن شرکت در سطح یک مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا می باشد.»
لازم به ذکر است، اعمال مدیریت صحیح ریسک یکی از اهداف بیمه سرمد می باشد که همواره توسط مدیر عامل، معاونین و مدیران این شرکت مورد تایید قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید، مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین نامه ۶۹ و تعیین ریسک هایی که وضعیت مالی آنها را تهدید می کند، می باشد. موسسات بیمه جهت اجرا و ارائه محاسبات مذکور موظفند بر اساس ماده ۶ آیین نامه پس از محاسبه و تائید آن در هیات مدیره همراه با اظهار نظر حسابرس با امضای مدیرعامل شرکت جهت تائید به بیمه مرکزی ارسال نمایند و بیمه مرکزی نیز موظف است پس از بررسی مراتب تایید توانگری را به موسسه بیمه اعلام کند.

بر اساس این گزارش، موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر هستند، در سطح یک، ‌موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۷۰ و کمتر از ۱۰۰ درصد هستند، در سطح دو، موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۵۰ و کمتر از ۷۰ درصد می باشند، در سطح سه و موسسات گروه سطح چهار دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۱۰ و کمتر از ۵۰ درصد می باشند و در صورتی که نسبت توانگری مالی موسسه بیمه ای کمتر از ۱۰ باشد در سطح پنچم قرار می گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا