بورسبورس انرژیصوت

عرضه میعانات گازی در بورس از ۱۵ مهر

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: میعانات گازی از ۱۵ مهر ماه سال جاری در بورس عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «سیدعلی حسینی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تا دو هفته آینده میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف صنایع داخلی در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: تحویل این میعانات از انبارهای متمرکز عسلویه است.

مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: تلاش بورس اینکه در دو بخش خدمت رسانی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: بخش اول مربوط به صادرات فرآورده های نفتی است که خوشبختانه بازار بسیار خوبی دارد و استقبال مناسبی از این فرآورده ها می شود.

حسینی اظهارداشت: بخش دوم مربوط به حمایت از صنایع داخلی کوچک و متوسط است که در حوزه پالایش خوراک های مختلف منجمله نفت سفید و میعانات گازی مشغول به کار هستند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: بطور متوسط از ابتدای شهریور ماه سال جاری هفته ای ۲۰ تا ۲۵ هزار تن نفت سفید با کیفیت عالی برای خوراک صنایع پائین دستی اعم از کوچک و متوسط در بورس انرژی عرضه و مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: هماهنگی خوبی که با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت گرفته از ۱۵ مهر ماه سال جاری نیز میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف صنایع داخلی در بورس عرضه خواهد شد که این هم در نوع خود برای نخستین بار انجام می شود و در رونق تولید و افزایش اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجموعه حمایت های بورس انرژی از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی آیا فقط به همین اقدامات بسنده می شود، اظهارداشت: خیر؛ گریدهای مختلف فرآورده های پالایشگاهی که مورد مصرف صنایع کوچک در کشور هستند مثل انواع حلال ها، برش سنگین، آیزوریسایکل، آیزوفید و سایر فرآورده ها پیش از این در بورس عرضه می شدمنتها عرضه نفت سفید و میعانات گازی از امسال شروع شده است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه عرضه نفت سفید در بورس از سوی صنایع استقبال شد و به یقین میعانات گازی نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا