امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تکذیب تولید توت فرنگی آبی درکردستان/یک شوخی خانوادگی جدی گرفته شد

سنندج – یک شوخی خانوادگی بین دو جوان در سنندج باعث شد تا در فضای مجازی خبرهای متعددی در خصوص تولید توت فرنگی به رنگ آبی در استان کردستان به یکی از مباحث اصلی در استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارمهر،  فضای مجازی به ویژه تلگرام که دارای مخاطبان بیشتری درکشورمان است همواره مرکز ایجاد و پخش اخبار گوناگون بوده وهست و هر گونه مطلبی بخصوص آن‌هایی که برای مردم جدید و جذاب‌تر هستند به سرعت پخش و منتشر می‌شوند.

چند روز گذشته در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی تصویر یک نفر با دردست داشتن دو ظرف حاوی توت فرنگی آبی رنگ با زیرنویسی با این محتوا «ورود توت فرنگی آبی رنگ به میدان میوه وتره بار سنندج» پخش شد و این پُست تلگرامی همهمه ای در میان تولیدکنندگان این محصول در سراسر کشور به ویژه کردستان ایجاد کرد.

همچنین بخوانید

این خبر واکنش‌های مختلفی از سوی تولیدکنندگان و سایر اقشار جامعه در پی داشت و دراین میان عده‌ای به دنبال صحت آن بوده و تعداد زیادی هم بدون توجه به اینکه آیا این موضوع واقعیت دارد یانه، آنرا پذیرفته و اقدام به ارسال آن به دیگران کردند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان در خصوص این موضوع به پایگاه خبری آرمان اقتصادی گفت: این تصویر برای ما هم ارسال شده و بلافاصله اقدام به پیگیری و بررسی آن کردیم.

اردشیر پورحبیبی با بیان اینکه ورود توت فرنگی آبی رنگ به سنندج شایعه ای بیش نیست، بیان کرد: در یک سال اخیر خبرهای مبنی بر تولید توت فرنگی آبی رنگ در کشور ژاپن منتشر شده ولی قطعاً کشت انبوه این محصول و صادرات آن به دیگر کشورهای دنیا پروسه‌ای چند ساله است  و در یک سال چنین اقدامی امکان‌پذیرنخواهد بود.

برای تهیه این نوع توت فرنگی به ژاپن خواهم رفت

بعد از مدتی جستجو در تلگرام، مشخص شد این اقدام از سوی یکی از تولیدکنندگان توت فرنگی استان انجام شده است.

هیمن ملایی جوان ۲۶ ساله اهل روستای چناره سنندج و یکی ازتولیدکنندگان توت فرنگی استان با گوشی همراه خود یکی از عکس هایش که دو ظرف توت فرنگی در دست دارد، را ویرایش و تغییر داده وبرای پسر عموی خود ارسال می کند.

ملایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آرمان اقتصادی گفت: فقط به قصد شوخی هفته گذشته این عکس رو تغییر دادم و برای پسرعموام ارسال کردم که در طول این یک هفته اخیر به سرعت در تلگرام واینستاگرام پخش شد.

وی عنوان کرد: این پست تلگرامی واکنش های زیادی به دنبال داشت و بیشتر مردم از آن استقبال کردند، به همین دلیل یکی از برنامه ها و کارهایی که حتما آن را انجام خواهم داد به واقعیت تبدیل کردن این عکس خواهد بود.

وی اظهار داشت: حتی اگر شده به کشور ژاپن خواهم رفت و این توت فرنگی اصلاح شده را به استان کردستان خواهم آورد.

گفتنی است، در حال حاضر ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت توت فرنگی اختصاص دارد و پیش بینی شده امسال ۴۵ هزارتن محصول از این میزان سطح برداشت شود و کردستان از لحاظ تولید و میزان سطح زیرکشت توت فرنگی مقام نخست ایران را دارد.

کردستان در حوزه تولید توت فرنگی یکی از قطب های اصلی در کشور است و بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد از توت فرنگی در کشور در این استان تولید و روانه بازار می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا