بین الملل

رشد اقتصادی هند می‌تواند در سال آینده به بالای ۷ درصد بازگردد

رشد اقتصادی هند ممکن است در حال کاهش باشد اما طبق آخرین پیش‌بینی‌ بانک توسعه آسیا، در سال آینده باز خواهد گشت و به بیش از ۷ درصد خواهد رسید.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،   رشد اقتصادی هند ممکن است در حال کاهش باشد اما طبق آخرین پیش‌بینی‌ بانک توسعه آسیا، در سال آینده باز خواهد گشت و به بیش از ۷ درصد خواهد رسید.  

در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن، سومین اقتصاد بزرگ آسیا با نرخ سالانه ۵ درصد رشد کرد که پایین‌ترین سطح آن در ۶ سال اخیر است. این باعث شد که تعدادی از اقتصاددانان هشدار دهند که نرخ رشد اقتصادی این کشور، امسال ممکن است از ۶ درصد کمتر شود. 

بانک توسعه آسیا در گزارشی که در روز چهارشنبه منتشر کرد پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی هند برای سال جاری را به ۶.۵ درصد کاهش داد. در حالی که در پیش‌بینی قبلی این بانک، ۷.۲ درصد اعلام شده بود. اما این بانک اعلام کرد که در سال مالی آینده نرخ رشد اقتصادی هند تا ۷.۲ درصد باز خواهد گشت. هرچند این پیش‌بینی هنوز اندکی از پیش‌بینی ۷.۳ درصدی قبلی کمتر است. 

اقتصاددان ارشد ای‌بی‌دی بانک، یاسویوکی ساوادا، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: کاهش پیش‌بینی امسال بیشتر به علت کاهش گسترده مصرف، سرمایه‌گذاری و تولید در داخل این کشور است. اما اقدامات سیاست‌گذاری تشویقی مانند کاهش مالیات شرکت‌ها می‌تواند باعث جهش مجدد رشد اقتصادی در سال آینده شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا