گردشگری

ورود بالای ۴ میلیون گردشگر خارجی به ایران

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ورود چهارمیلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی طی پنج ماهه سال جاری به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «ولی تیموری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این تعداد سفر در حالی به ایران صورت گرفته که کشور با انواع و اقسام تهدیدها و چالش ها مواجه بوده است.

وی اظهارداشت: سال گذشته نیز هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شد که نسبت به سال ماقبل این آمار ۵۲ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری محور توسعه و موتور محرکه اقتصاد کشور است بنابراین ضرورت دارد به این حوزه بیش از گذشته توجه شود.

وی افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه های توسعه و رشد اقتصاد و فرهنگ از اهمیت روزافزون و تاثیرگذاری فراوانی برخوردار است.

تیموری تصریح کرد: بخش گردشگری در عرصه های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی و موجبات رونق اقتصادی را در جامعه فراهم سازد.

وی در ادامه مصاحبه به رادیو اقتصاد گفت: بیست و هفتم سپتامبر مصادف با پنج مهر در تقدیم سازمان جهانی گردشگری یا در تقویم صنعت گردشگری به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تمامی کشورهای عضو این سازمان به خصوص جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت هر ساله مجموعه برنامه های متنوعی را تدارک و اجرا می کند.

وی اظهارداشت: «توزیع سفر» از جمله سیاست های کلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه گردشگری کشوردر ابعاد ملی و بین المللی است.

تیموری گفت: بخش های از کشور همه ساله از سوی گردشگران داخلی و خارجی مورد بازدید قرار می گیرد اما مناطق عمده ای از نعمت سفر و درآمدهای حاصل از سفر در عمل بی بهره هستند.

وی افزود: این وزارتخانه به دنبال اینکه بتواند با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب مقوله سفر را به شکل مناسبی در تمامی اقصی نقاط کشور توزیع کند که خوشبختانه برنامه ریزی ها از یکسال گذشته آغاز شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: بطورکلی در طول سال های قبل و بعد از انقلاب یک مسیر در کشور برای گردشگران خارجی تعریف شده و آنهم تهران، اصفهان، شیراز و یزد است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: مسیر غرب کشور به عنوان یک محور جدید برای گردشگران خارجی در حال برنامه ریزی است.

تیموری افزود: برنامه ها و فعالیت های خوبی مانند تورهای آشنا سازی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری غرب کشوراز ابتدای امسال آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت ‌های خود با اشاره به اهمیت توزیع سفر و گردشگری در کشور و ضرورت معرفی ظرفیت های گردشگری استان های مختلف از برنامه‌ریزی ها برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهارداشت: مراسم روز جهانی گردشگری در ایران ششم مهر امسال در زاهدان برگزار خواهد شد تا ظرفیت های گردشگری این استان بیش‌ازپیش معرفی شود.

وی در ادامه افزود: امسال همانند سنوات گذشته در تمامی استان های کشور بویژه سمنان و کردستان به مناسبت روز جهانی گردشگری برنامه های متنوع و مختلفی برگزار خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا