امور زیربناییتعاون و اشتغال

یک بنگاه اقتصادی به تولید بازگشت/بروز رسانی حقوق کارگران از مهر

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: روغن نباتی جهان که دو سال با مشکلات تولید در محصولات، دست و پنجه نرم می‌کرد از هفته آینده تولید خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت روغن نباتی جهان یکی از شرکت‌های قدیمی کشور است که از دو سال پیش به دلیل مشکلات به وجود آمده، خط تولید این شرکت با چالش مواجه شد.

مهمترین چالش این شرکت که بالغ بر ۱۰۰ نیروی کار دارد، تامین مواد اولیه بود که از دو سال گذشته آغاز شد. مشکلات این شرکت همچنین باعث توقف حدود ۴ ماهه خط تولید شد.

علاوه بر این، کاهش تولید و توقف چند ماهه خط تولید شرکت باعث عقب افتادگی چندین ماهه حقوق کارگران این شرکت قدیمی تولیدکننده روغن نباتی در کشور شده بود.

در همین زمینه کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه  مهمترین مشکل این شرکت تامین مواد اولیه بود، گفت: کارگران این شرکت چهارماه حقوق معوق داشتند که دو ماه آن پرداخت شده و حقوق عقب افتاده دو ماه باقی مانده نیز تا پایان مهرماه به روز می شود.

یاوری با اشاره به اینکه با عزم و اراده کارگران و کارفرمای روغن نباتی جهان در استان زنجان با همدلی و همکاری موثر آنان در آینده نزدیک شاهد شروع تولید در این بنگاه  اقتصادی خواهیم بود، افزود: این بنگاه  اقتصادی که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه و نقدینگی مدتی تعطیل  بود به زودی فعالیت تولیدی خود را از سر خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه در این بنگاه  اقتصادی حدود ۱۰۰  کارگر مشغول به کار هستند، گفت: تمام کارگران در جریان راه اندازی بنگاه و بازسازی همکاری موثر دارند و به روز رسانی دستگاه‌ها و ماشین آلات برای راه اندازی خط تولید آغاز شده است.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و مسئولان استانی همراهی و همکاری لازم و مفید و موثری برای تجدید تولید و فعالیت در کارگاه را به عمل آوردند.

یاوری با بیان اینکه حدود سه هزار تن مواد اولیه (روغن خام) به کارخانه وارد شده تا پس از بازسازی دستگاه‌ها تولید در بنگاه به جریان افتد، تاکید کرد: درشرایط تحریم کارگران و کارفرمایان باید با درک صحیح از شرایط موجود با همدلی و همکاری بیش از پیش مشکلات را از پیش روی بردارند و با جدیت و کوشش روز افزون به تولید کمی و کیفی بیاندیشند و همت خود را بر حل مشکلات وخلاقیت در تامین نیازهای مواد اولیه و تجهیزات و قطعات قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی فعالیت دو چندان کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها مورد انتظار است، افزود: چنانچه کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها به ریاست استانداران جلسات را در محل فعالیت بنگاه‌های اقتصادی با حضور نماینده کارگران و کارفرمایان  برگزار کنند، کارگشا  و اثر بخش تر خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا