امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ورود٣کشتی حامل نهاده های دامی به چابهار/ واردات ازاوکراین وفرانسه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سه کشتی حامل نهاده های دامی به  کشور خبر داد و گفت: این محموله ها از اوکراین و فرانسه وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عصر دیرو در حاشیه بازدید از تخلیه جو دامی وارداتی از اوکراین در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: از اسفند سال گذشته با شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه واردات دام زنده و نهاده همکاری داریم و ۸۳ هزار راس دام زنده در این بندر تخلیه شد.

وی با بیان اینکه در بحث نهاده های دامی دولت ما را موظف کرده ۵۰ درصد از کالاهای پشتیبانی امور دام از طریق بندر چابهار تخلیه شود، افزود: در همین راستا ما دپو و تخلیه کالا را شروع کردیم.

آقایی با اشاره به ورود محموله اوکراینی نهاده های دامی به کشور خاطرنشان کرد: روز گذشته تخلیه کشتی اول که از اوکراین وارد آبهای ما شده به پایان رسید و کشتی دوم هم پهلو گرفته و منتظر تخلیه است؛ کشتی سوم هم آماده ورود به بندر است.  

وی افزود: ما در این بندر روزانه ۱۲ هزار تن به صورت میانگین نهاده های دامی را تخلیه می کنیم و این کار از طریق ابزار آلات تخلیه و مکنده های مدرن انجام می شود. برای ترخیص انتقال کالا هماهنگی در استان به وجود آمده و مشکلی نداریم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ما مشکلی در تخلیه و پهلوگیری نداریم اما درخواست داریم فاصله زمانی بین ورود کشتی ها لحاظ شود تا از فضای انبار ها به خوبی استفاده کنیم و شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی از شرکتهای حمل و نقلی استفاده کنند تا بتوانند به راحتی حمل و نقل این کالاها را انجام دهند و مشکلی به وجود نیاید.

آقایی با اشاره به اینکه دو کشتی جو و یک کشتی حامل ذرت وارد کشور شده و هر کشتی حامل ۶۷ تا ۷۰ هزار تن نهاده است، بیان کرد: این سه کشتی محموله ای بین ١٨٠ تا ٢٠٠ هزارتن نهاده را وارد کشور کرده اند.

وی افزود: روزانه ۱۲ هزار تن نهاده دامی تخلیه می‌شود و هر کشتی ۱۰ تا ۱۲ روز در بندر می ماند.

این مقام مسئول گفت: دو کشتی از اوکراین و یک کشتی از فرانسه وارد بندر شهید بهشتی شده است.

آقایی با اشاره به اشتغال زایی ورود کشتی ها به بندر چابهار  خاطرنشان کرد: اشتغالزایی برای بومیان منطقه از بارگیری کامیون های بومی و تریلر هایی که از استان های دیگر می آیند تا تعویض روغن و تغذیه، عوارض شهرداری و حمل و نقل بوده است.

وی افزود: به ازای هر ۲.۵ میلیون تن نهاده دامی، ۵۰۰ میلیارد تومان فقط در حمل و نقل در استان سرمایه ایجاد می شود و بخش خدمات هم به تناسب همین میزان، ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ظرفیت انبارها ۴۳ هزار متر مربع با ارتفاع ۸ متر است و محموله ها با تاییدیه دامپزشکی وارد شده و در انبار ها دپو می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا