انرژی

بهبود قیمت نفت در واکنش به خبر سقوط تولیدکنندگان بزرگ

قیمت‌های نفت روز سه شنبه درپی گزارش‌هایی که از کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ جهان در سه ماهه سوم امسال خبر داد، بهبود یافت با این حال اعلام ازسرگیری تولید عربستان سعودی، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۱ سنت یا ۰.۸۶ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۵۲ سنت یا ۰.۹۶ درصد افزایش یافت و به ۵۴ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

شاخصهای قیمت نفت تحت تاثیر کندی رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری آمریکا و چین، روز دوشنبه بزرگترین کاهش سه ماهه را ثبت کردند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در سنگاپور، هر گونه افزایش قیمت نفت با حضور فروشندگان متعدد روبرو خواهد شد زیرا کندی رشد اقتصاد جهانی و بهبود تولید نفت عربستان سعودی عوامل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.

طبق نظرسنجی رویترز، قیمتهای نفت احتمالا ثابت خواهند ماند و میانگین قیمت نفت برنت امسال ۶۵ دلار و ۱۹ سنت و وست تگزاس اینترمدیت ۵۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه خواهد بود.

میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار و ۷۲ سنت و وست تگزاس اینترمدیت ۵۸ دلار و ۱۳ سنت بوده است.

مدیر بازوی بازرگانی آرامکو روز دوشنبه اعلام کرد شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی تولید کامل نفت خود را احیا کرده و ظرفیتش را به سطح پیش از حملات هوایی به تاسیساتش در ۱۴ سپتامبر رسانده است. عربستان سعودی در اوت حدود ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

با این حال نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در سپتامبر به ۲۸.۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۷۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با اوت کاهش داشت و پایین‌ترین تولید ماهانه از سال ۲۰۱۱ به این طرف بود.

تولید آمریکا و روسیه که دو تولیدکننده بزرگ نفت جهان هستند در ژوییه و سپتامبر کاهش داشت. تولید نفت روسیه در فاصله اول تا ۲۹ سپتامبر به ۱۱.۲۴ میلیون بشکه در روز رسید که همچنان بالاتر از سهمیه تولید این کشور تحت توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا در ژوییه به دلیل کاهش تولید فراساحلی در خلیج مکزیکو، ۲۷۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و به ۱۱.۸۱ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت آمریکا در آوریل به پیک ۱۲.۱۲ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی مقدماتی نشان داده است که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱.۱ میلیون بشکه رشد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا