صنعت، معدن، تجارت

سازمان تجارت جهانی چشم‌انداز تجارت جهان را دوباره کاهش داد

سازمان تجارت جهانی روز سه‌شنبه با اصلاح پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرد که با سنگینی جنگ تجاری چین و آمریکا بر تجارت جهان، میزان تجارت در دنیا امسال ۱.۲ درصد و در سال آینده ۲.۷ درصد رشد می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان تجارت جهانی (WTO) روز سه‌شنبه با اصلاح پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرد که با سنگینی جنگ تجاری چین و آمریکا بر تجارت جهان، میزان تجارت در دنیا امسال ۱.۲ درصد و در سال آینده ۲.۷ درصد رشد خواهد کرد.

میزان رشدی که برای امسال اعلام شده است ۱.۴ درصد از رشد پیش‌بینی شده قبلی در ماه آوریل، کمتر است. همچنین قبلا در ماه آوریل اعلام شده بود که تجارت جهان در سال ۲۰۲۰ با نرخ ۳ درصدی رشد خواهد کرد. 

سازمان تجارت جهانی در بیانیه خود اعلام کرد: تنش‌های تجاری بیشترین ریسک و فشار رو به پایین را بر این پیش‌بینی‌ها اعمال کرده‌اند و نوسانات مالی هم می‌توانند آغازگر احتمالی افتی شدیدتر باشند. 

WTO همچنین اعلام کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم بر اقتصاد جهانی سنگینی می‌کند و اگر این خروج بدون توافق تجاری صورت بگیرد، تاثیر منفی بزرگی در بر خواهد داشت، اما این تاثیر بیشتر محدود به اروپا خواهد بود. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا