انرژی

هدر رفت ۴۰ درصدی آب در بوشهر /افزایش قیمت آب نخواهیم داشت

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: وظیفه وزارت نیرو تامین آب است اما باید به پدیده هدر رفت آب توجه کنیم که متاسفانه هدر رفت آب در بوشهر نزدیک به ۴۰ درصد است.

به گزارش آرمان اقتصادی، قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: تمام کشور گرفتار کم آبی و بی آبی است، به طور میانگین ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، ۷ درصد برای شرب و ۳ درصد در صنعت مصرف می شود، در حالی که صنعت ۲۰ برابر کشاورزی شغل ایجاد می کند. 

وی بیان کرد: خوشبختانه به دلیل نزدیک بودن شهر و استان بوشهر به دریا تمام صنایع پرآب می توانند در اینجا متمرکز شوند. 

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: به دلیل ساحلی بودن، بخش عمده آب شرب بوشهر باید از منابع خودش تامین شود و تلاش ما نیز این است که آب موردنیاز استان بوشهر از درون استان تامین شود، به این منظور باید صنایع پرآب تشویق به سرمایه گذاری در این استان شوند. 

تقی‌زاده خامسی عنوان کرد: خوشبختانه مطابق پیش بینی ها در پاییز بارندگی مناسب است اما مردم باید مدیریت مصرف را در نظر بگیرند زیرا در کشور خشک و نیمه خشکی هستیم که به مدت دو سال مستمر خشکسالی داشته ایم و باید مدیریت سیلاب انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه افزایش قیمت آب نخواهیم داشت، گفت: وظیفه وزارت نیرو به نمایندگی از دولت تامین آب است اما باید به پدیده هدر رفت آب توجه کنیم که متاسفانه هدر رفت آب در بوشهر نزدیک به ۴۰ درصد است و باید بکوشیم این موضوع را مدیریت نماییم. 

گفتنی است در این آیین از خدمات “حسین باشی زادگان” به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه ای استان بوشهر از اردیبهشت ماه سال جاری تجلیل و “علی محمدی” به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت معرفی شد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا