صنعتصنعت، معدن، تجارت

مجتمع صنعتی اسفراین با ۷ شرکت دانش بنیان تفاهم‌نامه امضا کرد

رئیس امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین گفت: این مجتمع در نخستین گردهمایی فناورانه صنایع، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد کشور با ۷ شرکت دانش بنیان صنعت فولاد تفاهم‌نامه همکاری به ارزش یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال امضا کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، کیوان شریفان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجتمع صنعتی اسفراین در این گردهمایی که با رویکرد رفع نیازهای فناورانه صنایع فولاد به منظور رونق تولید ملی با حضور شرکت ها و استارتاپ های منتخب دانش بنیان برگزار شد، توانست بالاترین حجم انعقاد تفاهم نامه های همکاری فناورانه را کسب کند.
وی افزود: در این گردهمایی مسئولان هفت شرکت دانش بنیان با مجتمع صنعتی فولاد اسفراین اقدام به عقد تفاهم نامه کردند که تعداد چهار شرکت دانش بنیان این تفاهم نامه ها، مستقر در مرکز رشد شهرستان اسفراین است.
وی گفت: در آیین پایانی این رویداد که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از مجتمع صنعتی اسفراین به دلیل انعقاد بالاترین حجم تفاهم نامه های همکاری فناورانه قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، گردهمایی سه روزه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد، از هفتم مهرماه به مدت سه روز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
در این رویداد حدود ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازهای فناورانه صنعت فولاد حضور یافتند و ۱۱شرکت بزرگ صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین خوزستان، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، ذوب آهن اصفهان، شرکت مهندسی فنآوری معادن و فلزات و فولاد هرمزگان نیازهای فناورانه خود را معرفی کردند.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰نوع فولاد آلیاژی و تولید قطعات در صنابع نفت، شرکت لوله گستر، قطعات صنایع نیرو، صنایع مس و فولاد داراست و جایگاه ویژه در این حوزه دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا