صنعت، معدن، تجارت

کاهش خام فروشی در سایه توجه به ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات

رشت- وزیر صنعت با تأکید بر لزوم توجه به مزیت‌های هر منطقه برای اجرای طرح‌های صنعتی، گفت: کاهش خام فروشی در سایه توجه به ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی محقق می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از یک واحد تولید سیم و مفتول های مسی با اشاره به اینکه هر دو واحد افتتاح شده در استان گیلان مطابق با نیاز و ظرفیت منطقه بوده است، اظهار کرد: به این واحدها توصیه شده که به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده و بهره‌گیری از فناوری روز حرکت کنند.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه محصولات تولید شده در این واحدها سبب قطع وابستگی کشور به خارج می شود، افزود: در آینده نزدیک با بهره برداری از چند واحد تولیدی دیگر در استان گیلان به ویژه در حوزه صنایع سلولزی و تولید نئوپان ۱۰۰ درصد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه توجه به این حوزه به ویژه بهره برداری از واحد تولید سیم و مفتول های مسی مصداق عینی جلوگیری از خام فروشی بوده که مورد تأکید رهبری معظم نیز بوده، است، تصریح کرد: پیشگیری از خام فروشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت در همه رشته‌های صنعتی است.

وی بر لزوم ایجاد صنایع پایین دستی تأکید کرد و ادامه داد: از حضور سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی استقبال شده و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه اجرای این طرح در کنار نهضت ساخت داخل در راستای خودکفایی در بسیاری از رشته‌های صنعتی دنبال خواهد شد، گفت: ما باید از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و اجرای این طرح راهکار حل معضلات اساسی همانند بیکاری، فقر، بهبود معیشت و توسعه مناطق است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها وزارت صنعت برنامه‌ریزی و اجرای طرح با توجه به مزیت‌های مناطق است، افزود: در همین راستا سال گذشته آمایش صنعتی در همه استان‌ها انجام شد و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن، اجرای طرح در استان‌های مختلف براساس مزیت‌های همان منطقه است.

وزیر صنعت ادامه داد: مهمترین هدف در اجرای این طرح ایجاد توازن در زنجیره تولید صنعتی در سراسر کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا