بانکبین الملل

برترین بانک های ژاپنی کدامند؟

حدود ۲۰۰ بانک در حال حاضر در ژاپن فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسسه ” کورپوریت فایننس” در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های ژاپنی پرداخت. نظام بانکی در ژاپن شامل بانک‌های داخلی و خارجی است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ بانک در ژاپن فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دارای فعالیت در مناطق محدودی از این کشور هستند. موسسه رتبه بندی ” مودی” نظام بانکی ژاپن را باثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های ژاپنی آشنا می‌شوید:

۱-میتسوبیشی

بزرگ‌ترین بانک ژاپنی که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در ۵۰ کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۱۴۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک ۱۲ میلیون مشتری دارد.

۲- پست بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در دیگر کشورها نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۱۳ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک ۲۳ هزار و ۸۷۹ شعبه دارد.

۳- میزوهو فایننشیال گروپ

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در آمریکا و اروپا نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۶۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۴- سامیتومو میتسوئی گروپ

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در ۳۸ کشور دیگر نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۷۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۵- نورین چوکین بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۱۹۲۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در لندن، نیویورک، سنگاپور، پکن و هنگ کنگ نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.

۶- رزونا بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و بیشتر رویکرد توسعه محور دارد تا سرمایه گذاری. این بانک هم چنین فعالیت بیمه ای گسترده ای نیز دارد. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا