انرژی

وزیر نیرو وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

وزیر نیرو وارد شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان که در سفری یک روزه پیش وارد فرودگاه اهواز شد و با بالگرد به شهر لیکک سفر کرد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

بازدید از پروژه خط  و پست ۱۳۲ کیلو ولت بهمئی، بازدید از طرح آبرسانی به شهر لیکک و آبرسانی به ۴ شهر استان، سد کوثر و اراضی دهدشت غربی، بازدید از سد در حال ساخت تنگ سرخ بویراحمد و بازدید از سد چم شیر و پروژه تامین آب اراضی خان احمد و آبرسانی به باشت برخی از برنامه های سفر وزیر نیرو به استان است.

همچنین بخوانید

شروع عملیات اجرایی فاز دوم پست ۱۳۲ کیلوولت دژکوه، افتتاح فاز اول و شروع عملیات اجرایی فاز دوم پست ۱۳۲کیلوولت چرام، افتتاح آبرسانی به ۴۰ روستای دهدشت شرقی، افتتاح تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب، افتتاح پست۲۳۰ کیلوولت ساران و شروع عملیات اجرایی خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه چم شیر، افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب سی سختف افتتاح پست ۱۳۲کیلوولت مختار بویراحمد، افتتاح ۱۳۲کیلوولت دنا و پروژه های شرکت توزیع برق استان مهمترین برنامه های وزیر نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

نشست استاندار، نمایندگان استان و مدیران صنعت آب و برق و دیدار با آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های این سفر عنوان شده است.

بازدید وزیر نیرو از پست و خط برق شهرستان بهمئی

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همچنین وزیر نیرو در اولین برنامه کاری خود در استان کهگیلویه و بویر احمد از پست و خط ۱۳۲کیلو ولت شهرستان بهمئی بازدید کرد.

رضا اردکانیان و هیات همراه در اولین ساعت های حضور خود در استان کهگیلویه و بویراحمد از مراحل ساخت پست و خط بهمئی بازدید و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفتند.

پست ۱۳۲کیلو ولت بهمئی ۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و هدف از اجرای پروژه پایداری شبکه برق در شهرستان بهمئی و افزایش ظرفیت برای مصرف در بخش های مختلف است.این پست با ارزش سرمایه گذاری ۱۸۰میلیارد ریال در حال ساخت بوده و در حال حاضر عملیات خاکی و دیواری آن انجام شده است.

خط ۱۳۲کیلو ولت شاهد بهمئی نیز ۴۵ کیلومتر مدار داشته و هدف از اجرای آن علاوه بر برق دار کردن پست بهمئی، افزایش پایداری و بهبود ولتاژ شبکه برق منطقه است.

این خط که در حال حاضر ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با ارزش سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال در حال اجراست.طبق برنامه ریزی های انجام شده پست و خط بهمئی در یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا