صنعتصنعت، معدن، تجارت

همکاری سازمان مدیرت صنعتی و دانشگاه آلمان‌ در مدیریت حمل‌ و نقل چابهار

قرارداد همکاری چهارجانبه بین سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه علوم و فنون اف. اچ. ام آلمان، دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در راستای انتقال دانش و فناوری بین المللی در مدیریت حمل و نقل پایدار منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، در مراسمی با حضور «ابوالفضل کیانی» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، «حمید دوست محمدیان» مدیر امور بین الملل دانشگاه اف. اچ. ام آلمان و رییس موسسه اف. جی. سی آلمان، «حمید سربازی آزاد» رییس پژوهشکده کامپیوتر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، «ارسلان دژکام» رییس دانشگاه بین المللی چابهار و «محمود نصیری» ریاست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، قرارداد همکاری چهارجانبه ای برای اجرای دوره دکتری حرفه ای در رشته مدیریت حمل و نقل پایدار (Sustainable Mobility Management) در محل دفتر رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به امضای طرف های قرارداد رسید.
این قرارداد در راستای مدیریت انتقال دانش، فناوری و تجربیات بین‌المللی، اقتصاد هوا، دریا و خاک محور، توسعه پایدار و راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط با رویکرد کارآفرینی در تراز جهانی منعقد شد و مطابق با مفاد آن، سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان دبیرخانه برگزاری این دوره دکتری حرفه ای چهار جانبه و دانشگاه اف. اچ. ام به عنوان ناظر بر روند اجرای دوره، اعزام اساتید مرتبط با سرفصل های تعیین شده، تایید اساتید داخلی همکار در اجرای دوره، ارزیابی تکالیف و پروژه های محوله به شرکت کنندگان و صدور گواهی حرفه ای پایان دوره تعیین شد.
افرادی که موفق به احراز شرایط اتمام موفقیت آمیز دوره شوند، گواهی حرفه ای دوم را به طور مشترک از سوی سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و دانشگاه بین المللی چابهار دریافت می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این مراسم، ضمن بیان فعالیت موفقیت آمیز ۵۷ ساله سازمان مدیریت صنعتی، خاطرنشان کرد: این سازمان در ۱۸ سال گذشته همواره ارتباطات نزدیکی با دانشگاه ها و مجامع علمی بین المللی داشته است.
کیانی بختیاری تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی از یک سال و نیم گذشته تمرکز بر اقتصاد دریا محور را آغاز و آموزش های حرفه ای، مهارتی و مدیریتی را در تراز جهانی توسعه داده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: این سازمان با همکاری دانشگاه اف. اچ. ام آلمان پروژه های رتبه‌بندی کسب و کارها را آغاز کرده و طبق برنامه این پروژه را بطور تخصصی در حوزه Navigation (ناوبری) ادامه و توسعه می دهد.
کیانی بختیاری، به نقش مهم سازمان مدیریت صنعتی در انتقال دانش و فناوری بین المللی در حوزه های مختلف مدیریت و صنعت در تراز جهانی اشاره و اعلام کرد: این سازمان در حال اتمام نخستین دوره پسادکتری مشترک در زمینه کسب و کارهای کوچک و متوسط در تراز جهانی با دانشگاه اف. اچ. ام آلمان و تعمیم و توسعه این موضوع تخصصی در سراسر نمایندگی های خود است؛ زیرا این موضوع در شرایط تحریم بسیار حایز اهمیت است.
‎در این مراسم، رییس ‎دانشگاه بین المللی چابهار ضمن تأکید بر هم افزایی بازیگران فعال و حرفه ای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری در تکمیل زنجیره ارزش آموزش و فناوری در منطقه راهبردی مکران، خاطر نشان کرد: دانشگاه بین المللی چابهار اکنون به عنوان پیشران و سیاستگذار توسعه آموزشی و فناوری سواحل مکران شناخته می شود.
‎همچنین، مدیر امور بین الملل دانشگاه اف. اچ. ام آلمان، ضمن معرفی اجمالی این دانشگاه آلمانی، به رموز موفقیت و تعالی این دانشگاه به عنوان یک کسب و کار متوسط موفق آلمانی در ۲۰ سال اخیر اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی پروژه های توسعه ای «اراسموس پلاس» در اتحادیه اروپا پرداخت که می‌توان در راستای اولویت پروژه های کشور ایران در حوزه هایی مانند محیط زیست، مدیریت زباله و آب، پایداری در کسب و کار و توسعه پایدار، فناوری دیجیتال و انرژی با محوریت دانشگاه بین المللی چابهار در ایران پروژه تعریف و قبل از تاریخ دوم فوریه سال ۲۰۲۰ (۱۳ بهمن ماه ۹۸) اقدام کرد.
دانشگاه اف. اچ. ام آلمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حائز رتبه سومین مدرسه کسب و کار این کشور و بزرگ‌ترین دانشگاه حوزه مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط آلمان شد. این دانشگاه از دانشگاه های بخش خصوصی اتحادیه اروپا است که به طور تخصصی در حوزه آموزش، پژوهش های توسعه ای و مشاوره مدیریت فعالیت می کند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا