بانکبانک و بیمه

آغاز ارائه خدمات مالی بانک صادرات به مشمولان عضو اتاق تهران

مشاور امور بانکی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که تفاهم‌نامه این اتاق و بانک صادرات به منظور بهره‌مندی اعضای واجد شرایط از تسهیلات دیده شده در این تفاهم‌نامه اجرایی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، غلامحسین ملک‌لو با اعلام این خبر که فهرست اعضای اتاق تهران که دارای شرایط مندرج در این تفاهم‌نامه هستند، در اختیار بانک صادرات ایران قرار گرفته ‌است، گفت: اعضای حقیقی و حقوقی اتاق بازرگانی تهران که حداقل سه سال متوالی عضو اتاق بوده و سودآوری بنگاه و کسب‌وکار آنان محرز باشد، می‌توانند به شعب بانک صادرات مراجعه کرده و از خدمات مالی و بانکی مورد توافق در این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک صادرات ایران به اعضای حقیقی یا حقوقی اتاق تهران که سه سال متوالی حق عضویت خود را به این اتاق پرداخت کرده‌اند، در قالب یکی از عقود اسلامی با اولویت عقد خرید دین حداکثر تا ۱۰ میلیارد ریال برای هر شخص در قبال حداقل ۱۰ درصد وثیقه نقدی در حساب جاری بدون دست چک و با اخذ سایر تضامین اقدام می‌کند.

همچنین بانک صادرات ایران به اعضای اتاق تهران که حائز شرایط این تفاهم‌نامه باشند، برای صدور تمامی ضمانت‌نامه‌های ریالی تا حداکثر ۳۰ درصد تخفیف کارمزد نسبت به تعرفه بانک مرکزی اعمال خواهد کرد. همچنین مشمولان این طرح، می‌توانند از شرایط ۱۰ درصد پیش‌ دریافت در زمان گشایش اعتبار اسنادی ریالی برخوردار شوند.

بر اساس اعلام مشاور امور بانکی اتاق تهران، اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران می‌توانند با مطالعه مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه و تطبیق شرایط بنگاه خود با مفاد مورد توافق، نسبت به استفاده از خدمات بانکی توافق شده اطمینان حاصل کنند.

مهمترین مزایای ویژه و تعهدات بانک صادرات برای اعضای اتاق تهران به شرح زیر است:

اول: اعطای انواع تسهیلات ریالی حقیقی یا حقوقی در قالب یکی از عقود اسلامی با اولویت خرید دین حداکثر تا ۱۰ میلیارد ریال برای هر شخص در قبال ۱۰ درصد وثیقه گروه نقد و اخذ سایر تضامین (سفته)

دوم: اعطای تخفیف ۳۰ درصدی برای کارمزد صدور ضمانت‌ها و خدمات بانکی

سوم: صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی (غیر از تعهد دین) سپرده نقدی به صورت ۵ درصد نقدی و ۵ درصد سپرده کوتاه‌مدت و در خصوص ضمانت‌نامه‌های تعهد دین با اخذ ۱۰ درصد سپرده نقدی و در خصوص ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه و مزایده، وفق ضوابط و مقررات بانک مرکزی قابل انجام است.

چهارم: انجام گشایش اعتبار اسنادی و حوالجات ارزی بابت تضمین ارائه برگ سبز گمرکی، با اخذ چک به امضای متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر، قابل پذیرش است.

پنجم: امکان بهره‌مندی واحدهای تولیدی از طرح طراوت جهت تامین نیازهای مالی و اعتباری زنجیره‌های تولید تا مصرف بوده و از طریق تامین نیاز مالی مصرف‌کننده، موجب تسهیل خرید تولیدات داخلی را فراهم می‌سازد.

نکته یک: صدور هرگونه ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی، منوط به عدم وجوه بدهی‌های غیرجاری و همچنین عدم وجوه چک برگشتی رفع سوءاثرنشده خواهد بود.

نکته دو: با توجه به ضرورت اصلاح زیرساخت‌های لازم، آغاز سرویس‌دهی از تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری اعلام و تعیین می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا