امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقاد از سیاستهای وارداتی دولت/واردات اقلام معیشتی خطرناک است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: اگر احیای وزارت بازرگانی به تولید لطمه‌ای وارد کند، این به معنای بزرگترین ضربه به کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدرضا تقوی، امروز شنبه ۱۳ مهر ۹۸،  در مراسم روز ملی دامپزشکی با اشاره به موافقت مجلس با احیای وزارت بازرگانی اظهار داشت: اگر وزارت بازرگانی تشکیل شده و احیای آن به تولید ضربه بزند، این بزرگترین ضربه به کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در تولید گندم و شکر خودکفا شده ایم، گفت: در زمینه تولید محصولات دیگر از جمله فرآورده های دامی نیز به نقطه قابل قبولی رسیده ایم و اگر رویه وزارت بازرگانی این باشد که بازار را با واردات تنظیم کند و هر کجا کوچکترین مشکلی ایجاد شد، اقدام به واردات کند، دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: این همه تلاش برای این بوده که در اقلام معیشتی به خارج از کشور وابسته نباشیم؛ در حالیکه به عنوان مثال، در حال حاضر وابستگی زیادی به فروش نفت داریم و دشمنان نیز در این زمینه برای ما مشکل ایجاد کرده اند؛ اما آیا در اقلام معیشتی نیز می خواهیم همین سیاست را دنبال کنیم؟

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی، وزارتِ معیشت مردم است و با تولیدات داخل نیاز بازار را تأمین می کند. اگر وزارت بازرگانی بخواهد با واردات این نیاز را تأمین کند، بسیار کار خطرناکی است و درباره آن هشدار می دهیم.

تقوی تصریح کرد: اگر ما در گندم وابسته شدیم و به ما گندم ندادند، آیا مسئولان می توانند به مردم بگویند که شعار مرگ بر آمریکا سر بدهند؟ آیا می‌توانند از آنها بخواهند که در برابر تحریم و فشارها مقاومت کنند؟ چنین چیزی امکانپذیر نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه سازمان دامپزشکی در ترویج فرهنگ اضافه کرد: سازمان دامپزشکی باید این آفات و صدماتی را که به زندگی مسلمانی وارد می شود، مدیریت کنید. سگ در زندگی یک مسلمان نمی تواند جای فرزند او را بگیرد؛ همچنین ما در حوزه پزشکی منشور اخلاقی داریم؛ اما اگر در دامپزشکی چنین منشوری نیست، باید برای آن فکری شود که چگونه با حیوانات رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه در اسلام احترام به حیوان و رعایت حقوق آنها مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: اگر تولیدکنندگان در مرغداری ها فضای سالن را همیشه در حالت روز نگه می دارند تا مرغ ها بیشتر دان بخورند و وزنشان افزایش پیدا کند، باید بررسی شود که آیا این مساله اخلاقی است؟ آیا می توانیم بیش از توانایی و ظرفیت حیوانات و دام و طیور از آنها استفاده کنیم؟

تقوی اضافه کرد: در اسلام تأکید شده که یک حیوان را نباید روبروی حیوان دیگری سربرید و کشت. آیا ما این مسائل را رعایت نمی کنیم؟ تمام اینها مواردی است که شما باید مورد توجه قرار دهید و به آنها رسیدگی کنید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا