ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپل و فیس‌بوک نباید به ارائه رمزارز فکر کنند!

به نظر می‌رسد که مدیرعامل اپل مخالف ورود این غول تکنولوژی به حوزه رمزارزهای دیجیتال است و نمی‌خواهد به گرفتاری و درگیری‌های فیس‌بوک در ارائه رمزارز لیبرا دچار شود.   

به گزارش آرمان اقتصادی، تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به تازگی در مصاحبه و گفتگویی با روزنامه Les Echos در خصوص رمزارزهای دیجیتال و تمایل این غول تکنولوژی به این حوزه اظهارنظر کرده و گفته که مخالف صد در صدی ورود و دخالت اپل و سایر شرکت‌های خصوصی و تکنولوژی به حوزه‌های مالی و اقتصادی کلان است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تلاش فیس‌بوک برای ورود به حوزه‌های مالی کلان، خاطرنشان کرد: من بر این باورم که شرکت‌های خصوصی نباید وارد حوزه‌هایی که تحت کنترل و نظارت دولت کشورهای مختلف است، شده و با نفوذ به آن، به دنبال کسب قدرت و سهام بیشتر باشند. به نظر من، شرکت‌های خصوصی از راههای دیگری که به حوزه‌های دولتی وارد نمی‌شود، باید برای خود اعتبار و قدرت به دست بیاورند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ورود اپل به حوزه‌های مالی و ارائه رمزارزهای دیجیتال وجود دارد یا خیر، بسیار قاطعانه گفت: “نه” و از سایر شرکت‌های تکنولوژی همچون فیس‌بوک نیز درخواست کرد که به منظور جلوگیری از به دردسر افتادن، پای خود را از حوزه های مالی کلان همچون رمزارز بیرون بکشند.

فیس‌بوک در طول یک سال اخیر تلاش‌های گسترده و بی وقفه ای به منظور ارائه و معرفی رمزارزی تحت عنوان لیبرا کرده است که در ماههای گذشته تحت‌تاثیر اثرگذاری بر سیاست‌های پول ملی کشورها به شدت از سوی مقامات دولتی و نهادهای قانون گزاری با مخالفت و مشکلات متعددی روبرو شده است. با اینکه گفته شده است لیبرا در سال ۲۰۲۰ میلادی ارائه و عرضه خواهد شد، اما به نظر می رسد که قانون گزاران ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بارها خواستار توقف آن شده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا